چهارشنبه 18 مهر 1403

نماینده مجلس: پیشرفت کشور نیازمند جوانان باانگیزه است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نماینده مجلس: پیشرفت کشور نیازمند جوانان باانگیزه است

تهران - ایرنا - نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: کشور امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند حضور مجاهدانه نسل جوان با انگیزه مهذب و مجهز به دانش روز در عرصه کار، سازندگی، پیشرفت و عدالت ایران اسلامی است.

«علی جدی» روز یکشنبه در نطق میان دستور خود در نشست علنی مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: مطالبه عدالت از سوی رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، حجت را بر همه کارگزاران نظام به خصوص نمایندگان تمام کرده که لازم است هیات رییسه و همه نمایندگان آن را مدنظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه مجلس باید مانع بی عدالتی و فساد شود، گفت: توجه جدی به حقوق عموم مردم تضمین کننده خشنودی خداوند کریم و رفع محرومیت و رضایت مندی مردم به ویژه ولی نعمتان و صاحبان اصلی انقلاب یعنی محرومان و مستضعفان خواهد شد.

نماینده مردم شیروان با بیان اینکه نسل جوان، مومن انقلابی به تأسی از آموزه های قرآن و عترت و متاثر از هدایت حضرت امام (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب رسالتی بسی عظیم بر عهده دارد، گفت: امروز در چله دوم انقلاب نیکو نیست که کشور در آموزش، معیشت، اشتغال و مسکن عدالت نداشته باشد و شاهد رانت و فساد در بدنه دستگاه‌ها باشیم. جدی اضافه کرد: کشور برای زمینه سازی در ایجاد تمدن نوین اسلامی، بیش از هر زمان دیگری نیازمند حضور مجاهدانه نسل جوان مهذب و مجهز به دانش روز و با انگیزه در عرصه کار و سازندگی و پیشرفت و عدالت ایران اسلامی است. این مهم محقق نخواهد شد مگر زمانی که هم جوانان به خود باوری برسند و هم صاحبان تجربه که سرمایه‌های نظام هستند، به جوانان اعتماد کرده و به ندای رهبر فرزانه انقلاب لبیک بگویند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌ها و مشکلات استان خراسان شمالی اظهارکرد: استان خراسان شمالی دارای رتبه پنجم جمعیتی در کشور و با مساحت بزرگتر از هفت استان ایران و 51 کشور جهان است، متاسفانه با وجود ظرفیت‌های بسیار بالا در خراسان شمالی، توجهی به این استان نشده است.

وی گفت: با بیش از 7 هزار کیلومتر خط ریل، 17 هزار کیلومتر بزرگراه، و 7700 کیلومتر آزاد راه و بزرگراه در کشور در خراسان شمالی حتی یک کیلومتر راه آهن ساخته نشده است.

جدی اظهارداشت: استان خراسان شمالی با وجود 300 کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان حتی گذرگاه برای مسائل اقتصادی ندارد این چه کم لطفی است که دولت های در حق این استان داشته اند.

این نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد: شهرستان شیروان، دومین شهر صنعتی خراسان بزرگ دارای بزرگترین کارخانه قند خاورمیانه و دومین کارخانه نساجی در شرق کشور است، که بخاطر ظرفیت های اشتغالزایی در دهه اول انقلاب اولین شهر مهاجر پذیر بود؛ اما متاسفانه کارخانه الیاف تعطیل شد، کارخانه قند شکسته بسته کار می کند و شهرک صنعتی ما به قبرستان کارخانجات تبدیل شده است، مخاطب من وزیر صمت است که چرا بعد از انقلاب با وجود صنایع بزرگی که از محل منابع ملی در کشور ایجاد شده در شهرستان شیروان به تعطیلی صنایع کشیده شد.

جدی یادآور شد: نباید به این زودی مبارزه را کرونا را فراموش کنیم زیرا این بیماری در کشور ما کشته می‌گیرد از وزارت بهداشت می خواهم به فکر ساختن واکسن ویروس کرونا باشد از هیات دولت و ریاست جمهوری درخواست دارم که مصوبات سال گذشته سفر ریاست جمهوری پیگیری شود شاید تا با انجام این مصوبات، حداقلی از کمبودها جبران شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر سفر مقام معظم رهبری در سال 91 به خراسان شمالی و مصوبات با برکت ایشان نبود قطعا محرومت ما در استان بیشتر از این بود، مجددا از مقام معظم رهبری دعوت می‌کنیم با حضورشان در خراسان شمالی تا نسیم رحمت و توسعه بر مردم استان بوزد و شاهد دومین استقبال تاریخی مردم از رهبر انقلاب اسلامی باشیم.

*س_برچسب‌ها_س*