یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

نماینده مردم چابهار: در مساله سیل مشکلات به خوبی منعکس نشده / مردم به درستی از ما گله دارند

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
نماینده مردم چابهار: در مساله سیل مشکلات به خوبی منعکس نشده / مردم به درستی از ما گله دارند

اقتصادنیوز: نماینده مردم چابهار، کنارک، نیکشهر، قصرقند، دشتیاری، زرآباد در مجلس گفت: به دلیل حجم بالای ویرانی ها و گرفتاری مردم در سیل، به شدت ماشین آلات سنگین نیاز داریم و تقاضا داریم همه پای کار بیایند و مرهمی بر درد مردم سیل زده باشند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، معین‌الدین سعیدی اظهار داشت: مردم به درستی از ما گله می‌کنند که در این سیل مسائل به خوبی منعکس نشده و این بار دامنه‌های سیل به مراتب بیشتر از سیل اسفند ماه بوده است.

وی افزود: در بخش کهیر بیشترین خسارت‌ها را در حوزه زیرساخت‌ها داشتیم. بر خلاف ادعاهایی که می‌شود تعداد زیادی از روستاها راه ارتباطی‌شان هنوز وصل نشده، برق روستاها وصل شده اما هم در حوزه راه و هم در حوزه آب شرب روستایی همچنان مشکلات پا برجاست.

خبر مرتبط هشدار وقوع سیلاب شدید در 3 استان + جزئیات

اقتصادنیوز: کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام خبر رگبار، رعد و برق و وزش باد در نیمه شرقی ایران نسبت به وقوع سیلاب در کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی هشدار داد.

وی افزود: بندسارهای کشاورزی به طور کامل از بین رفته من خواهش می‌کنم فراخوان بدهید از دوایر دولتی، وزرات راه، بنیاد مسکن، وزارت جهاد کشاورزی، استانداری‌های استان‌های همجوار سیستان و بلوچستان و همچنین از خیرین بخواهید که ماشین آلات مورد نیازمان را تامین کنند.

خبر مرتبط تداوم وقوع سیل در این منطقه / تمام دستگاه‌های اجرایی در حالت آماده باش

اقتصادنیوز: فرماندار اردستان با اشاره به ادامه جاری شدن سیل گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان تا پایان روز جمعه در آماده باش کامل هستند.

سعیدی عنوان کرد: دایک‌های حفاظتی در مسیر رودخانه‌های وجود ندارد و مردم بشدت در آبگرفتگی‌ها دچار مشکل شده‌اند. تقاضا داریم تا می‌توانید به این منطقه ماشین آلات منتقل کنید تا بتوانیم برای حل مشکلات مردم گرفتار در سیلاب اقدامی بکنیم.

وی افزود: در منطقه سواحل مکران مخصوصا در چابهار، کنارک، زراباد، قصرقند، نیکشهر و دشتیاری به دلیل حجم خسارت‌ها باید تعداد زیادی از ماشین آلات سنگین باشد تا بتوان تا حدودی این میزان از خسارت‌ها را جبران کرد. ما از مسئولین بنیاد مستضعفان و سواحل مکران گلایه داریم، زمانی که بحث زمین‌های مردم مطرح است مسئولین پیگیرند و مرتب جلسه می‌گیرند اما هم اکنون که مردم دچار مشکل هستند هیچ مسئولی پای کار نیست.

خبر مرتبط کنکور در مناطق سیل‌زده برگزار می‌شود؟

اقتصادنیوز: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری کنکور 1403 در مناطق سیل‌زده کشور خبر داد.

وی خاطر نشان کرد: من از وزیر کشور، استاندار و تمام مسئولینی که در سیل کنار مردم بودند و در منطقه حضور داشتند تشکر می‌کنم و قدردان حضورشان هستیم اما تنها با این رفت و آمدها مشکلی حل نمی‌شود و باید زیرساخت‌های لازم تامین شود.

وی خاطر نشان کرد: به همت مردم، کمک‌های هلال احمر و خیرین، بخشی از نیاز‌های اولیه مردم تامین شده و مردم هم قانع هستند اما آنچه که مهم است زیرساخت‌های از دست رفته است، از این رو ما از همه مردم ایران خواهش می‌کنیم در بحث زیرساخت‌ها و تامین ماشین آلات کمک کنند تا دایک‌های حفاظتی، بندسارهای کشاورزی و راه‌های روستایی و ابنیه فنی که از بین رفته‌اند را در کوتاه مدت جبران کنیم.

منکر زحمات مسئولین نیستیم حجم خسارت‌ها بالاست

وی خاطر نشان کرد: ما از زحمات مجموعه آب و فاضلاب تشکر می‌کنیم چرا که در کمترین زمان ممکن و با وجود گستردگی سیل این مجموعه ورود جدی داشتند و برای حل تنش آبی به تک تک روستاها رفتند. اما بسیاری از روستاها همچنان آب شرب ندارند و مردم هم نمی‌توانند مبالغ بالا برای خرید آب پرداخت کنند و از آنجایی که تعداد آب معدنی‌های توزیع شده هم محدود است نمی‌توانند با آب معدنی زندگی خود را بگذرانند که این موضوع نیازمند کمک‌های خارج از استان است.

مردم 3 میلیون تومان هزینه آب می‌پردازند

سعیدی افزود: روستاهای پایین دست سد خیرآباد در نیکشهر، مجموعه روستاهای مجتمع فضل الهی و مجتمع حمیری در قصرقند، بخش مرکزی چابهار، بخش باهوکلات و حوزه بریس جاهایی هستند که بیشترین چالش را در تامین آب دارند. مردم تانکرهای آب را 2 تا 3 میلیون تومان خریداری می‌کنند و باید تدبیری اندیشیده شود و عملیات اجرایی فوری انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: حجم خرابی‌های سیل به گونه‌ای است که عزم ملی و اعتبارات ملی می‌خواهد تا بخشی از این چالش‌ها برطرف شود. در کنارک منازلی را دیدیم که هنوز آب ناشی از سیلاب در داخل آن‌ها تخلیه نشده است.

وی افزود: در بخش بیرها و بخش کهیر بسیاری از خانه‌ها تخریب شده‌اند و هنوز آب در داخل آن‌ها وجود دارد. این مسائل را نمی‌شود نادیده گرفت و باید هر چه سریع‌تر مشکلات مردم سیل زده برطرف شود.

سعیدی خاطر نشان کرد: از وزارت راه، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، مجموعه بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت، خیرین، گروه‌های مردم نهاد درخواست دارم کمکی در حوزه تامین ماشین آلات بکنند تا بتوانیم بخشی از مشکلات زیرساختی را حل کنیم.

وی افزود: من از تمامی خیرین، رسانه‌ها و کسانی که در سیل اخیر و اسفند ماه در کنار مردم بودند تشکر می‌کنم امیدواریم در این شرایط سخت هم ما را در حوزه تامین ماشین آلات یاری کنند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
نماینده مردم چابهار: در مساله سیل مشکلات به خوبی منعکس نشده / مردم به درستی از ما گله دارند 2
نماینده مردم چابهار: در مساله سیل مشکلات به خوبی منعکس نشده / مردم به درستی از ما گله دارند 3
نماینده مردم چابهار: در مساله سیل مشکلات به خوبی منعکس نشده / مردم به درستی از ما گله دارند 4