جمعه 10 فروردین 1403

نهال های انار در مازندران خشک شد / هیچ نهادی پاسخگو نیست

وب‌گاه عصر ایران مشاهده در مرجع

با وجود مشکلات مطرح شده و خسارت های به وجود آمده اما جهاد کشاورزی پاسخگو نیست مگر اینکه رسانه ها با بیان این موضوع جلوی خسارت های دیگر را بگیرند.

اینجا سرزمین وعده های بی عمل است. مگر صنعت را که زمین گیرکردند؛ پاسخگو بودند که حالا از مسئولان محترم جهاد کشاورزی انتظار پاسخ داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، خبر خشک شدن نهال های نامرغوب انار که در سال 1392 توسط جمعی از باغداران ساروی و البته به توصیه جهاد کشاورزی از نهالستانی خاص به امید آنکه چند سال بعد این نهال ها به بار بنشیند سر و صدای زیادی کرده است! موضوعی که منجر به نابودی بسیاری از این باغات و البته زیان کشاورزان شده است.

احمدی باغدار مازندرانی در این خصوص گفت: با وعده محصول پر بار و انار شیرین، 100 نهال مورد تایید جهاد کشاورزی استان را تهیه و در باغ خود غرس کردم به امید روزهای باغ پر از انار، اما آنچه وعده شده بود باغستانی است از انارهای بی بار و خشک!

وی افزود: انارهایی که به ما وعده شد انار شیرین بود اما نه از انار شیرین خبری است و نه درختی تنومند؛ انارها قبل از به بار رسیدن خشک شده و از شاخه ها جدا می شوند.

احمدی باغدار ساروی با بیان اینکه تاکنون برای حفظ و نگهداری این باغستان از انواع کود، مواد مغذی و سم با توصیه کارشناسان حوزه کشاورزی استفاده کردم، ادامه داد: هشت سال از این موضوع می گذرد اما هیچ ثمره ای از این باغ نداشتیم بلکه متضرر هم شده ایم.

وی افزود: با وجود مشکلات مطرح شده و خسارت های به وجود آمده اما جهاد کشاورزی پاسخگو نیست مگر اینکه رسانه ها با بیان این موضوع جلوی خسارت های دیگر را بگیرند.

احمدی که از قصه پر غصه باغی بی ثمر می گفت یادآور شد: البته باغدارانی دیگری هم در همین حوالی با همین مشکل مواجه هستند.

صدای اعتراض باغداران بلند شده؛ هیچکس و هیچ نهادی پاسخگو نیست!

اینجا سرزمین وعده های بی عمل است! مگر صنعت را که زمین گیرکردند؛ پاسخگو بودند که حالا از مسئولان محترم جهاد کشاورزی انتظار پاسخ داشته باشیم!

ما مسئولان فلان نهالستان را که نهال انار به باغداران ساروی فروخته اند، مقصر نمی دانیم!

ما از کارشناسان و ناظران گلایه نمی کنیم که آنان نیز معلول هستند و علت اصلی جای دیگراست!

یکی دیگر از باغداران عزیز و زحمتکش می گفت: وظیفه رسانه ها در برابر چنین مواردی چیست؟ می گفت: هست و نیست امان را گذاشتیم و الان که به خاک سیاه نشسته ایم و سرمایه امان از بین رفته احد الناسی حال ما را نمی پرسد!

مازندران، قطب صنعت؛ قطب کشاورزی و قطب گردشگری است و با این همه ثروت و دارایی؛ از محرومیت ها رنج می برد!

باغداران از ما رسانه ها انتظار دارند صدای اعتراض اشان را به گوش مسئولان استان و همچنین مدیران جهاد کشاورزی برسانیم و ما از مسئولان محترم جهاد کشاورزی می پرسیم: مگر شما باغداران ساروی را ترغیب به خرید و کاشت نهال انار نکرده اید که اکنون قفل سکوت بر دهانتان زده شده است؟

لینک کوتاه: asriran.com/003LBh