چهارشنبه 13 تیر 1403

نورون

نورون

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: تحقیقات نشان می دهد که در داخل دارچین ترکیباتی وجود دارد که از زوال عقل و آلزایمر جلوگیری می کند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

در آغاز همه گیری کرونا، مصاحبه های در مورد تاثیر ادرار شتر بر درمان این بیماری منتشر شد، مدعیان می‌گفتند ادرار شتر آن قدر پرخاصیت است که آن را صادر می‌کنند و از این راه درآمد دلاری دارند، مواجهه انتقادی با این متن توصیه می‌کند از خودتان بپرسید چرا تا دیروز خبری از تاثیر درمانی ادرار شتر در بیماری‌های تنفسی نبود؟

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دانشمندان به تازگی نوع جدید از سیناپس (محل ارتباط یک نورون با یک سلول دیگر) یافتند که در مغز موش پنهان بود.

وب‌گاه 55 آنلاین

مطالعه ای در مجله Foods درمورد تاثیر انگور بر سلامتی منتشر شده است که نشان می دهد انگور می تواند اثرات مثبت متعددی بر سلامتی داشته باشد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: میوه پرفایده انگور، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و بیماری کبد چرب را کاهش دهد.

وب‌گاه مشرق نیوز

به نظر می‌رسد که بدن ما یک سیستم کامل حسی دارد که مسئولیت انتقال پیغام‌ها از بافت‌های چربی به مغز ما را عهده‌دار است

وب‌گاه عرشه آنلاین

مطالعات متعددی نشان داده اند که صرف زمان زیاد برای استفاده از گوشی های هوشمند، برای ما خوب نیست. اکنون یک مطالعه جدید نشان می دهد که نور این ابزارهای الکترونیکی می تواند سرعت پیری ما را افزایش دهد.

وب‌گاه 55 آنلاین

عناب می تواند احتقان ناشی از مشکلات گوارشی را برطرف کند. جدا از پلی ساکارید ها و فلاونوئید ها، سرشار از مواد مغذی فراوان است

وب‌گاه عصر ایران

تنها یک دستورالعمل خاص برای همه وجود ندارد که طی آن مغز به بافت‌های چربی آن دستورالعمل را بفرستد. بلکه ماجرا ظریف‌تر از این حرفهاست و این دو نوع نورون، مثل پدال گاز و ترمز در راستای سوزاندن چربی‌ها عمل می‌کنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

آنتی اکسیدان های موجود در انگور می توانند با بهبود عملکرد نورون ها، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهند.

وب‌گاه خبر آنلاین

محیانیوز نوشت: مطالعه ای در مجله Foods منتشر شده است که نشان می دهد انگور می تواند اثرات مثبت متعددی بر سلامتی داشته باشد؛ هم به مبارزه با کبد چرب برود و هم از آلزایمر پیشگیری کند.

وب‌گاه مشرق نیوز

بر اساس یک مطالعه جدید توسط دانشمندان علوم اعصاب MIT، وقتی به هر یک از این غذاها نگاه می‌کنید، بخش تخصصی قشر بینایی شما روشن می‌شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ستاره‌شناسان تلسکوپ‌های جدیدی می‌سازند و به آسمان شب نگاه می‌کنند تا ببینند چه چیز‌هایی را ممکن است پیدا کنند. جانلیا ابراهام بیین رویکرد مشابهی را هنگام نگاه کردن به سلول‌های سازنده مغز انسان اتخاذ کرده است. ابراهام بیین و همکارانش انواع جدیدی از حسگر‌های زیستی بسیار حساس را طراحی و ترکیب می‌کنند که از آن‌ها برای بررسی نورون‌ها استفاده کرده تا...

وب‌گاه فرارو

بیماران مبتلا به کووید طولانی هنگام انجام وظایف مرتبط با شغل خود با دشواری‌هایی روبرو می‌شوند. نتیجه بررسی آنان در مرکز اختلالات عملکرد مغز در دانشگاه وندربیلت پس از گذشت چندین ماه از ابتلای اولیه‌شان به کووید وجود نقص‌های عمیق در حافظه را نشان داد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محققان نشان دادند که با استفاده از نانومواد کربنی، نظیر نانولوله‌کربنی، می‌توان نورون‌های مصنوعی تولید کرد. در این پروژه آن‌ها نورون‌هایی ساختند که می‌تواند حضور دوپامین را تشخیص داده و همچنین در پاسخ به سیگنال، دوپامین آزاد کند. دانشمندان با کمک نانومواد نورون مصنوعی ساختند که می‌تواند حضور دوپامین را تشخیص دهد و همچنین در پاسخ به سیگنال خاصی،...

وب‌گاه عصر ایران

بر پایه نتایج این مطالعه، نمونه‌هایی از مغز در مقیاس‌های کمتر از حدود 1 میلی‌متر و توزیع ماده در کیهان در ابعادی تا حدود 300 میلیون سال نوری، از نظر ساختاری مشابه یکدیگر هستند.