دوشنبه 11 تیر 1403

نورون

نورون

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به منظور توسعه فعالیت‌های تحقیقاتی درحوزه‌های علوم اعصاب شناختی، محققان و متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری موفق به طراحی و ساخت دستگاه ثبت الکتروفیزیولوژی شدند. امید شعاعی مدیر شرکت دانش بنیان نیک روتک رضوان با اشاره به کاربرد‌های گسترده این دستگاه در حوزه...

وب‌گاه عرشه آنلاین

برخی از انواع ذرت سرشار از آمیلاز هستند که یکی از اجزای نشاسته است. زیرا در این حالت، آنها می توانند به کنترل وزن کمک کنند چون این نوع نشاسته به انسان احساس سیری بیشتری می دهد.

وب‌گاه خبر آنلاین

سلامت‌نیوز نوشت: ذرت با وجود پروتئین کمی که دارد اما از لحاظ تغذیه‌ای نسبت به سایر غلات برتری دارد.

وب‌گاه 55 آنلاین

یک متخصص مغز و اعصاب گفت: افراد 50 سال به بالا باید هرگونه کندی در حرکت و لغزش دست ها را که نشان از بیماری پارکینسون است، جدی بگیرند.

وب‌گاه مشرق نیوز

محققان گروهی از سلول های عصبی را شناسایی کرده اند که به افراد دچار فلجی کمک می کند دوباره بایستند و راه بروند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: یک متخصص مغز و اعصاب گفت: افراد 50 سال به بالا باید هرگونه کندی در حرکت و لغزش دست ها را که نشان از بیماری پارکینسون است، جدی بگیرند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

محمدی با اشاره به بروز بیماری پارکینسون از سنین 50 سالگی به بعد، گفت: ابتلا به این بیماری قبل از 40 سالگی غیرمعمول است و قبل از 20 سالگی به ندرت رخ می دهد.

وب‌گاه خبر آنلاین

برنا نوشت: یک متخصص مغز و اعصاب با تشریح علائم پارکینسون، گفت: افراد 50 سال به بالا باید هرگونه کندی در حرکت و لغزش دست ها را جدی بگیرند.

وب‌گاه 55 آنلاین

کپک مخاطی موجودی است که مغز ندارد اما در عین شگفتی از پس حل کردن مسائل پیچیده برمی‌آید!

وب‌گاه خبر آنلاین

کپک مخاطی موجودی است که مغز ندارد اما در عین شگفتی از پس حل کردن مسائل پیچیده برمی‌آید!

وب‌گاه عرشه آنلاین

شواهد نشان می‌دهند که بیوه‌های سیاه به روشی عمدی در حال جستجو هستند. مردم اغلب بی‌مهرگان را ارگانیسم‌هایی بسیار انعکاسی تصور می‌کنند که خروجی آنها تابعی از ورودی است؛ در حالی که ما خاطرات پیچیده‌تری داریم.

وب‌گاه خبر آنلاین

زومیت نوشت: پیکان زمان سفر خود را پس از بیگ‌بنگ آغاز کرد و زمانی که جهان نابود شود هیچ گذشته و آینده‌ای وجود نخواهد داشت؛ اما در شرایط فعلی چه عاملی زمان را به جلو می‌راند؟

وب‌گاه خبر آنلاین

تراشه های نورومورفیک با عملکردی شبیه به نورون های مغز انسان، قابلیت دریافت اطلاعات و اتصال به مغز انسان را خواهند داشت.