جمعه 15 تیر 1403

نورون

نورون

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: فلفل‌های تند به دلیل بهبود طعم و مزه بیشتر وعده‌های غذایی و به دلیل فواید شگفت‌انگیزی که دارد، علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب کرده است.

خبرگزاری ایسنا

محققان "موسسه سیستم‌های هوشمند ماکس پلانک" آلمان در مطالعه اخیرشان یک حسگر انگشت ساخته‌اند که به یک ربات از جمله یک اندام مصنوعی رباتیک، اجازه می‌دهد تا میزان نیرویی را که به آن وارد می‌شود بسنجد.

وب‌گاه مشرق نیوز

فلفل‌های چیلی (تند) به دلیل بهبود طعم و مزه بیشتر وعده‌های غذایی، محبوبیت زیادی دارند.

خبرگزاری ایسنا

فناوری‌های غیرتهاجمی تحریک مغز می‌توانند به بیماران مبتلا به تشنج، اختلالات خواب و اوتیسم کمک کنند و شرکت "نوروالکتریکس"(Neuroelectrics) که توسعه دهنده رابط‌های مغز و رایانه است، می‌خواهد جراحی را از این فرآیند حذف کند.

وب‌گاه مشرق نیوز

بررسی‌ها نشان می‌دهد حس شنوایی نیز ممکن است در مدت زمان ابتلای فرد به بیماری کووید -19 تحت تاثیر قرار گیرد.

خبرگزاری ایسنا

بررسی‌ها نشان می‌دهد حس شنوایی نیز ممکن است در مدت زمان ابتلای فرد به بیماری کووید -19 تحت تاثیر قرار گیرد.

خبرگزاری ایسنا

نتایج پژوهش پژوهشگران گروه فیزیولوژی دانشگاه تربیت مدرس بر روی در موش های صحرایی نشان داد که تحریک نورون های حسی بویایی با ایجاد تغییرات ساختاری و عملکردی نواحی مغزی می تواند توسعه بیماری شبه آلزایمری و عوارض رفتاری آن را کاهش دهد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محققان با الهام از همزیستی نوعی قارچ و ریشه گیاه، اقدام به ساخت نانورباتی کردند که به‌عنوان پروتز عصبی قابل استفاده است. این پروتز را می‌توان برای درمان بیماران آلزایمری استفاده کرد. یکی از ویژگی‌های جالب نانوربات پروتز عصبی آن‌ها این است که از طبیعت الهام گرفته شده است. این الهام مربوط به نوعی همزیستی گیاه / قارچ که بیش از چهارصد میلیون سال قدمت...

خبرگزاری ایسنا

پژوهشگران سوئدی موفق شده‌اند برای نخستین بار، نورون‌های مصنوعی ابداع کنند که قابل چاپ هستند.

خبرگزاری فارس

وب‌گاه تابناک

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیو‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

خبرگزاری ایسنا

محققان تراشه‌ای ساخته‌اند که می‌تواند نقش مغز را برای رایانه‌ها ایفا و به یادگیری بلندمدت هوش مصنوعی کمک کند.

خبرگزاری ایسنا

محققان کشورمان در یک پژوهش جدید در حوزه طب سنتی، نقش گیاه دارویی سیاه‌دانه را بر اثرات نامطلوب نیکوتین، ماده سمی موجود در سیگار بررسی کرده و به نتایج مطلوبی دست یافته‌اند.

خبرگزاری ایسنا

مطالعات جدید نشان می‌دهد که بیماران مبتلا به کووید -19 که در بیمارستان بستری شده‌اند در کوتاه مدت سطوح بالاتری از پروتئین‌های خونی مرتبط با آسیب‌های عصبی در مقایسه با افراد مبتلا به آلزایمر نشان می‌دهند.

وب‌گاه مشرق نیوز

محققان اطلاعات شگفت‌انگیزی را در مورد ارتباط بین فعالیت نورون ها و جریان خون در عمق مغز و تأثیر مصرف نمک بر مغز کسب کردند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - جان فون نویمان در کتاب «کامپیوتر و مغز» شباهت میان سازوکار مغز انسان و کامپیوتر را تشریح می‌کند.