چهارشنبه 13 تیر 1403

نورون

نورون

وب‌گاه گسترش

در یک مطالعه جالب توجه، دانشمندان به‌طور لحظه‌ای نور ضعیفی را به سلول‌های در حال مرگ در چشم ارسال کردند که در نهایت شگفتی چشم تا مدتی بدان واکنش نشان می‌داد.

وب‌گاه 55 آنلاین

«لینک» است که ادعا می‌شود می‌تواند وزوز گوش و برخی بیماری‌های اختلال عصبی را درمان کند. این تراشه مغزی با گذراندن آزمایش موفق بر روی یک میمون، منتظر صدور حکم تائید سازمان غذا و داروی ایالات متحده هستند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: تحقیقات نشان می دهد که استرس می تواند اشتهای فرد به غذا خوردن را هم کاهش و هم افزایش دهد،

وب‌گاه عصر ایران

حس ششم، الهام، شهود یا صدای درون؛ آن را هرچه بنامید فرقی نمی کند؛ زندگی ما پر از انتخاب‌ها و تصمیم‌هایی است که به شهود ما وابسته‌اند. اما چگونه می‌توان به غریزه اعتماد کرد و به صدای دل گوش سپرد؟ مطالعات علمی نشان داده‌اند که شهود نه از دل یا جایی در امحاء و احشا یا قلب که از ناحیه‌ای در مغز ما نشأت می‌گیرد و در شرایطی می‌تواند ابزاری ارزشمند باشد که گوش سپردن به آن ما را به سوی زندگی...

وب‌گاه تابناک

وب‌گاه اقتصاد نیوز

در مغز ما فعالیت الکتریکی زیاد است. میلیاردها نورون (سلول عصبی) پیام‌های الکتریکی دقیقی تولید می‌کنند. حاصل مجموعه فعالیت نورون‌ها، شخصیت و افکار و احساسات ما را شکل می‌دهد و باعث می‌شود بتوانیم بر بدنمان کنترل داشته باشیم و دنیای اطراف خود را تشخیص دهیم.

وب‌گاه فرارو

طبق مطالعات انجام شده تعطیلات نقش مهمی در کاهش استرس ایفا می‌کنند و می‌توانند منجر به انعطاف‌پذیری شناختی بیش‌تر شوند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: پارکینسون یک بیماری پیش رونده است که در صورت ابتلا، درمانی برای توقف آن وجود ندارد و تنها با مصرف دارو می توان علائم آن را بهبود بخشید.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: کمبود امگا 3 در بدن می تواند باعث بروز مشکلاتی در بینایی شما شود.

خبرگزاری ایسنا

روانشناس بالینی متذکر شد: خنده گاهی اوقات می تواند واقعی برای شادی و برون ریزی احساسات مثبت باشد و گاهی اوقات می تواند نقابی باشد به صورت افراد و هستند بیماران افسرده ای که دیگران چون خنده این ها را می بینند فکر می کنند این افراد هیچ وقت نمی توانند افسرده باشند اما خنده علتی بر نبود افسردگی نیست.

خبرگزاری ایسنا

محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) موش‌ها را غافلگیر کردند تا بفهمند انسان‌ها چگونه درباره اتخاذ تصمیم‌های پرخطر را فکر می‌کنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

تحقیقات جدید نشان می دهد مشکلات بینایی می تواند نشانه کمبود امگا 3 باشد و اسیدهای چرب امگا 3 در رژیم غذایی می توانند از این اختلال جدی جلوگیری کنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

از آنجایی که «سد خونی مغزی» ورود همه مولکول‌های کوچک به‌جز زیر مجموعه‌ای محدود را مسدود می‌کند، درمان بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر، مولتیپل اسکلروزیس (ام اس)، تومورهای مغزی و افسردگی بسیار دشوار است. کنترل روی «سد خونی مغزی» برای سرمایه‌گذاری‌های آینده دارورسانی مفید خواهد بود.

خبرگزاری ایسنا

محققان دانشگاه ژنو اخیرا از شناسایی ژنی خبر داده‌اند که می‌تواند از بیماری "پارکینسون" جلوگیری کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: یک مطالعه بزرگ نشان داده بزرگسالانی که حداقل یک فلفل قرمز تند تازه یا خشک در ماه به مدت تقریباً 20 سال می‌خورند، احتمال مرگ خود به هر دلیلی را تا 13 درصد کاهش می‌دهند.

وب‌گاه تابناک

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیو‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.