شنبه 29 اردیبهشت 1403

نوشتن قصه زندگی انسان‌های موفق، فصل مشترک ایران ناب

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
نوشتن قصه زندگی انسان‌های موفق، فصل مشترک ایران ناب

نویسنده برنامه «ایران ناب» گفت: شنیدن و نوشتن قصه زندگی انسان‌های موفق فصل مشترک این برنامه است.

سعید یقینی نویسنده برنامه «ایران ناب» گفت: شنیدن و نوشتن قصه زندگی انسان‌های موفق فصل مشترک این برنامه است، سعی کرده ام همواره به مردم امید تزریق کنم و نشان دهم کارآفرینان هم روز‌های سختی داشته اند، اما در سختی نمانده اند و از مراحل زندگی خودشان عبور کرده اند، هر قسمت از برنامه به موضوعی پرداخته است که هر یک از کارآفرینان با آن درگیر بوده اند.

وی ادامه داد: تلاش، قناعت، توکل، ایثار، سرسختی و... از جمله مفاهیمی بود که افراد موفق از تاثیر آن‌ها در زندگیشان گفتند، اگرچه این افراد با مشکلاتی هم روبه رو بودند که نیاز به حمایت مسئولان دارد، مثلا یکی از معدود سازندگان دستگاه تولید بیسکویت در ایران که حتی محصولاتش به کشور‌های اروپایی هم صادر می‌شود به دلیل برخی قوانین دست و پا گیر در سازمان استاندارد سال هاست منتظر یک تأییدیه مانده است یا برخی هتلداران بعد از موج‌های پی در پی کرونا دیگر مانند سابق مشتری ندارند.

یقینی حوزه جهاد و کمک به توسعه کسب و کار‌ها را موضوعی دانست که توسط مسئولان فراموش نشده است. او تصریح کرد: به طور نمونه در جزیره کیش علی رغم مشکلات جاری این جزیره، مسئولان به فکر کمک به کارآفرینان و به پایان رساندن پروژه‌های عقب مانده هستند اگرچه این کار‌ها کافی نیست و باید توجه بیشتری به کارآفرینان شود تا زندگی این افراد به عنوان الگو در میان همه اقشار جامعه باز نشر شود.

نویسنده این برنامه در پایان درباره ارتقای کیفی ویژه برنامه «ایران ناب» عنوان کرد: قسمت‌های بعدی بهتر است، باید پای مدیران وزارتخانه‌های مختلف از جمله وزارت کار هم به برنامه «ایران ناب» باز شود تا علاوه بر شنیدن دغدغه‌های کارآفرینان برای حل مشکلات هم اقدام کنند.

حسین روزبهانی تهیه کننده برنامه «ایران ناب» درباره فصل اول این برنامه و تک قسمت ویژه آن که به مناطق آزاد و ویژه به جزیره کیش پرداخته است، گفت: در ادامه فصل اول برنامه «ایران ناب» که از شبکه دوم سیما پخش شد و به موضوع اقتصاد مقاومتی که از تاکیدات همیشگی مقام معظم رهبری بوده و صداوسیما کمتر به آن پرداخته بود، متمرکز شدیم. یکی از توجهات دولت سیزدهم به گردشگری ورزشی، هتلداری و جذب سرمایه ها در این مناطق است، ما در این ویژه برنامه به موضوعات ناب در حوزه گردشگری و هتلداری پرداختیم.

وی در پاسخ به اینکه چه ضرورتی احساس شد که به طور خاص به جزیره کیش پرداختید، اظهار کرد: ما از طریق این برنامه توانستیم به بخشی از گردشگری و حلقه مفقوده در مناطق آزاد کشور بپردازیم و با توجه به ظرفیت صداوسیما بخشی از این ظرفیت ها را در این برنامه مطرح کنیم تا بتواند سند و دستاوردی برای کشور باشد. از طریق این برنامه به ظرفیت های خاص و بکری که در کشور در حوزه های فرهنگی، اقتصادی، علمی، اجتماعی و... وجود دارد، پرداختیم و عنوان برنامه را «ایران ناب» انتخاب کردیم زیرا ایران به عنوان کشوری مقتدر در تمامی بخش ها ناب و یگانه است.

این تهیه کننده درباره ساخت فصل دوم «ایران ناب» گفت: فصل دوم «ایران ناب» قرار است در 10 قسمت همزمان با سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی قرارست از سوم تا سیزدهم دی 1401 به موضوعات مقاومت، شهادت و ایثار بپردازد که در مرحله پیش تولید آن قرار داریم.

روزبهانی گفت: شاخصه اصلی این برنامه پرداختن به موضوعات و رویکردهای ملی و فراملی است و در تک قسمت فصل اول «ایران ناب» به مناطق آزاد و رویکرد اصلی آن به جهاد مقاومتی پرداختیم. این برنامه در کل می کوشد تا به شاخه های مختلف جهاد تبیین که مورد تأکید مقام معظم رهبری است و باید در حوزه های مختلف اجرایی شود بپردازد.

ویژه برنامه «ایران ناب» به تهیه‌کنندگی حسین روزبهانی، کارگردانی ایمان قاسم‌پور، کارشناسی علی بهبود و اجرای سامانا احمدی هر روز حوالی ساعت 11:20 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون
نوشتن قصه زندگی انسان‌های موفق، فصل مشترک ایران ناب 2