شنبه 15 اردیبهشت 1403

هجوم مردم برای خرید ربع سکه! محبوب‌ترین سکه طلا در بازار این سکه است

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
هجوم مردم برای خرید ربع سکه! محبوب‌ترین سکه طلا در بازار این سکه است

آن‌طور که آمارها نشان می‌دهند نیم‌سکه نه فقط در بازار آزاد، بلکه در حراج‌های مرکز مبادله نیز در صدر تقاضای متقاضیان است. همچنین طبق اعلام بانک مرکزی سقف تراکنش غیرحضوری دوبرابر شده و روزانه به 200میلیون تومان رسیده است. آن‌طور که آمارها نشان می‌دهند نیم‌سکه نه فقط در بازار آزاد، بلکه در حراج‌های مرکز مبادله نیز در صدر تقاضای متقاضیان است. همچنین طبق اعلام بانک مرکزی سقف تراکنش غیرحضوری...

آن‌طور که آمارها نشان می‌دهند نیم‌سکه نه فقط در بازار آزاد، بلکه در حراج‌های مرکز مبادله نیز در صدر تقاضای متقاضیان است. همچنین طبق اعلام بانک مرکزی سقف تراکنش غیرحضوری دوبرابر شده و روزانه به 200میلیون تومان رسیده است.

ظرف چند سال گذشته به‌دلیل رشد شدید قیمت سکه، تقاضا برای خرید نیم و ربع سکه در بازار افزایش یافته و این موضوع سبب شده است که حباب این دو محصول بیشتر از سکه طرح قدیم و جدید باشد. حالا تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهند که در بازار مبادله ارز و طلا نیز بیشترین تقاضا مربوط به نیم‌سکه است. طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران، از زمان آغاز نخستین جلسه حراج سکه تا کنون طی 10جلسه حراج، 117هزار و 742قطعه سکه فروخته شده که ربع سکه پرتقاضاترین قطعه بوده است.

همشهری نوشت: مروری بر سایر اخبار اقتصادی نیز نشان می‌دهد اغلب تحلیلگران برآورد می‌کنند قیمت طلا و ارز در روزهای آینده کاهش یابد. عباس مسعودی، عضو هیأت‌مدیره اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران در این‌باره می‌گوید: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، دلیلی برای التهاب بازار و افزایش قیمت وجود ندارد. عده زیادی از تحلیلگران معتقدند بحران‌ها توسط سیاستمداران قابل کنترل است؛ در نتیجه این افراد روند بازار ارز و قیمت طلا را نزولی پیش‌بینی می‌کنند.

همچنین طبق اعلام بانک مرکزی آستانه مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری، از تمامی حساب‌های سپرده غیرتجاری متعلق به مشتری حقیقی در هر مؤسسه اعتباری با افزایش دوبرابری تا 2میلیارد ریال به‌صورت روزانه و 10میلیارد ریال به‌صورت ماهانه مجاز شد.

بانک مرکزی همچنین اعلام کرد: سال قبل بیش از 4میلیارد و 300میلیون دلار ارز برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی تامین کرده است.

همچنین طبق اعلام بورس کالای امروز 1500کیلو زعفران در بورس کالا عرضه خواهد شد. این سبد زعفران که مربوط به تولیدات استان خراسان رضوی است، با قیمت پایه 94میلیون تومان در ازای هر کیلوگرم و با حداقل خرید 10کیلوگرم عرضه می‌شود.

محمود سیجانی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز گفت: سال گذشته 200واحد راکد در استان تهران احیا شد و برای امسال هم 200واحد دیگر پیش‌بینی شده است.

طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران، از زمان آغاز اولین جلسه حراج سکه تا امروز طی 10 جلسه حراج 117 هزار و 742 قطعه سکه فروخته شده که ربع سکه پرتقاضاترین قطعه بوده است.

هفته گذشته دهمین جلسه حراج سکه طلای مرکز مبادله ارز و طلای ایران در تالار معاملات این مرکز برگزار شد و در آن 7218 قطعه سکه معامله و در مجموع طی 10 جلسه حراج تعداد 117 هزار و 742 قطعه سکه معامله و خریداری شد.

طبق گزارش مرکز مبادله ارز و طلای ایران، در دهمین جلسه حراج سکه که در تاریخ 27 فروردین ماه 1403 برگزار شد، از مجموع 13 هزار و 302 قطعه ربع سکه ثبت سفارش شده، 4675 قطعه با میانگین قیمت 14 میلیون و 116 هزار تومان، از مجموع 5316 قطعه نیم سکه ثبت سفارش شده، تعداد 1016 قطعه با میانگین قیمت 23 میلیون و 644 هزار تومان و از مجموع 10 هزار و 768 سکه تمام، تعداد 1527 قطعه سکه با میانگین 41 میلیون و 68 هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد.

در این راستا اصغر بالسینی، سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، گفت: طی 10 جلسه حراج سکه در مرکز مبادله 227 هزار و 544 قطعه ربع سکه عرضه شد که 85 هزار و 58 قطعه ربع سکه، معامله شد. همچنین از میزان 34 هزار و 995 قطه نیم سکه عرضه شده، 17 هزار و 149 قطعه نیم سکه، و از 39 هزار و 329 قطعه تمام سکه عرضه شده، تعداد 15 هزار و 535 قطعه تمام سکه، معامله شد.

بالسینی در ادامه با اعلام تعداد کل قطعه سکه عرضه و معامله شده از سوی این مرکز اظهار کرد: در مجموعه طی 10 جلسه حراج فوق الذکر تعداد 310 هزار و 868 قطعه سکه عرضه و تعداد 117 هزار و 742 قطعه سکه ربع، نیم و تمام سکه معامله و خریداری شده است.

گفتنی است؛ طبق گفته سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران جلسات حراج سکه ادامه دارد و پس از تایید از سوی بانک مرکزی، زمان آن توسط مرکز مبادله ارز و طلا اعلام می‌شود.

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

هجوم مردم برای خرید ربع سکه! محبوب‌ترین سکه طلا در بازار این سکه است 2