پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

هدیه تهرانی هدیه‌ش را پس گرفت؛ دریغا...

وب‌گاه عصر ایران مشاهده در مرجع
هدیه تهرانی هدیه‌ش را پس گرفت؛ دریغا...

در نمونه فعالیت‌های اخیر هدیه تهرانی می‌توان به مواردی اشاره کرد: مقابله با احداث پتروشیمی میانکاله، حمایت از زنان علیه آزار جنسی و درخواست پیگیری، معرفی و مجازات عاملان متروپل آبادان و...

عصر ایران؛ کاوه معین‌فر - خبری منتشر شد که هدیه تهرانی بازیگر سینمای ایران، صفحه شخصی‌اش را در شبکه اجتماعی اینستاگرام بست.

یکی از فعالان خیریه که با هدیه تهرانی همکاری می‌کرد با انتشار خبر بسته شدن موقت پیج این چهره نوشت: «خانم هدیه تهرانی به علت مشغله و فشردگی کارها به صورت موقت تنها صفحه رسمی خودشان را بستند. در امورات مختلف خیریه همواره از کمک‌ها، حمایت‌ها و راهنمایی‌های ایشان و هنرمندانی چون صابر ابر، پانته آ پناهی‌ها، امیرجدیدی، پدرام شریفی، لاله مرزبان و محسن قرایی استفاده می‌کنیم.»

هدیه تهرانی عمده فعالیت‌هایش در صفحه اینستاگرامی خود را به کارهایی عام المنفعه مانند حمایت از محیط زیست، کمک به سیل زدگان گلستان و... اختصاص داده بود، در نمونه فعالیت‌های اخیر او می‌توان به مواردی اشاره کرد: مقابله با احداث پتروشیمی میانکاله، حمایت از زنان علیه آزار جنسی و درخواست پیگیری، معرفی و مجازات عاملان متروپل آبادان و...

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

تهرانی از صفحه اینستاگرامش برای تبلیغ خود یا فیلم‌هایی که در آن نقش داشته هیچ استفاده‌ای نمی‌کرد. به غیر از یکی دو مورد شاید واقعا اخبار اکران یا اتفاقات هیچ کدام از فیلم‌هایش را پوشش نداد و بیشترین کارکرد این صفحه اینستاگرامی آگاه سازی در زمینه‌های محیط زیستی بود.

او به جای اینکه عکس از رستورانی یا کافه‌ای بگذارد که در آن غذا خورده یا اسموتی هندوانه، ترجیح داد مثلا درباره محیط بانان گمنام و یا یوز ایرانی مطالبی را به اشتراک بگذارد.

در این دنیای مجازی که شاهد انواع و اقسام حرکات سلبریتی‌گونه هنرمندان هستیم چنین رویکردی ریشه در یک دغدغه مهم سبک زندگی این هنرمند دارد. اساسا تعهد اجتماعی مهمترین تعهد انسان در زندگی جمعی است. اینکه به سادگی از کنار برخی اتفاقات عبور نکنی و نخواهی با جمله «به من چه؟» مسئولیت و جایگاه خودت را فراموش کنی.

در جهان هم هنرمندانی چون هدیه تهرانی وجود دارند، مانند همان کاری که لئوناردو دی‌کاپریو در صفحه اینستاگرامش انجام می‌دهد. آیا دی‌کاپریو به مهمانی نمی‌رود؟ به جاهای مختلف دنیا سفر نمی کند؟ سر صحنه فیلم هایش با کارگردان، هنرپیشه های معروف هالیوود و... سلفی نمی گیرد؟ واضح است که او هم تمام این کارها را انجام می دهد ولی آنرا حریم شخصی خودش می‌داند و به هر دلیلی از انتشار آنها خودداری می‌کند.

در عوض صفحه اینستاگرامش با بیش از 54 میلیون فالوئر از سراسر جهان را به امکانی تبدیل کرده است تا تبلیغ کند که شرایط زیست بهتری برای خودمان و نسل های بعدی رقم بزنیم. یا همین طور آنجلینا جولی که در زمینه‌های بشردوستانه فعال است و...

حدود 4 سال قبل در یادداشتی از صفحه هدیه تهرانی با عنوان هدیه‌ی «هدیه تهرانی» یاد کرده بودم و در آنجا نوشتم "زبان بدن" یا "بادی لنگویج" (body language) علمی است که در آن تصریح شده است که طرز نشستن، ایستادن، نگاه کردن، دست دادن و... بیانگر احساسات درونی ما و ارسال کننده پیام هایی است که افراد به ندرت با زبان و کلمات حاضر به بیان آن هستند.

هر ژست یا حرکت می تواند کلید ارزشمندی برای درک عواطف شخص باشد. در هر پاسخ (کلامی) یا بیان احساس، مجموعه ای از حرکات ریز و نامحسوس وجود دارند که کنترل همه آنها از توان فرد خارج است و به شکلی غریزی و ناخودآگاه اتفاق می افتد.

به رای بنده یک "زبان مطلب منتشره" یا واژه من در آوردی "پُست لنگویج" هم وجود دارد که از مطالبی که اشخاص در فضای مجازی منتشر می‌کنند می‌توان دریافت که دغدغه‌های درونی آنها چیست و به کُنه احساسات و افکار آنها پی برد.

من نمی دانم چرا خانم تهرانی تصمیم به غیرفعال کردن صفحه اینستاگرامش گرفته‌اند، اما در جهان امروز دغدغه افرادی چون هدیه تهرانی بسیار ارزشمند است. بسیار افسوس که تقریبا همزمان با سالروز تولد هدیه تهرانی جامعه از هدیه او محرم شد. هر چه هست امیدوارم به زودی فعالیت صفحه اینستاگرامی هدیه تهرانی با همان رویکرد دغدغه‌مند از سر گرفته شود.

پیشنهاد، این مطالب را هم ببینید:

ستاره سینما ایران درحال آماده کردن اقلام بهداشتی برای مبارزه با کرونا (فیلم)

تماشاخانه

ببینید | الهام چرخنده با این ویدئو به صدر سرچ های گوگل برگشت؛ بازدید میلیونی فقط در چند روز!

ببینید | نظر مدیر هتل ژاپنی درباره زنان ایرانی: خوشگل اند اما زیاد آرایش می کنند؛ با مژه زدن می توانند پرواز کنند!

فیلم های دیگر کانال عصر ایران در تلگرام
هدیه تهرانی هدیه‌ش را پس گرفت؛ دریغا... 2
هدیه تهرانی هدیه‌ش را پس گرفت؛ دریغا... 3
هدیه تهرانی هدیه‌ش را پس گرفت؛ دریغا... 4
هدیه تهرانی هدیه‌ش را پس گرفت؛ دریغا... 5
هدیه تهرانی هدیه‌ش را پس گرفت؛ دریغا... 6