چهارشنبه 18 مهر 1403

هزینه ساخت هر مترمربع مسکن ملی در زنجان 2 میلیون و 100 هزار تومان تعیین شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هزینه ساخت هر مترمربع مسکن ملی در زنجان 2 میلیون و 100 هزار تومان تعیین شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: طبق برآوردهای صورت‌گرفته، هزینه و قیمت پایه ساخت هر مترمربع در طرح اقدام ملی مسکن برای واحدهای چندخانواری 2 میلیون و 100 و برای واحدهای مسکونی ویژه 2 میلیون و 200 هزار تومان تعیین شده که سازندگان مکلفند پروژه‌ها را با قیمت‌های پایه و مشخصات فنی اعلام شده اجرا کرده و تحویل واجدان شرایط دهند.

مسعود بیات‌منش روز چهارشنبه در جلسه ویژه رسیدگی به مشکلات پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن که مشترک با جلسه شورای مسکن استان و به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، افزود: تمام هزینه‌ها از جمله بیمه کارگران، مالیات بر ارزش افزوده مصالح و سود پیمانکاری در این قیمت‌ها لحاظ شده اما هزینه انشعاب‌ها و تهیه نقشه و پروانه ساخت به این قیمت‌ها اضافه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مبنای کسورات طرح اقدام ملی مسکن در زنجان مانند همان پایه کسورات مسکن مهر در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه این پروژه‌ها «مردم‌ساخت» است، گفت: طبق شیوه‌نامه ابلاغی، طرح اقدام ملی مسکن نه پروژه عمرانی است و نه پروژه غیرعمرانی بلکه با توجه به اینکه منابع از محل آورده متقاضیان و تسهیلات اعطایی تامین می‌شود، پروژه مردمی است که دولت به عنوان وکیل از طرف مردم نسبت به انتخاب مجریان و سازندگان این واحدها اقدام می‌کند.

وی اظهار داشت: پس از برگزاری جلسات مختلف 18 پیمانکار برای اجرای این طرح در استان زنجان برای ساخت حدود 15 هزار واحد مسکونی، شناسایی و تعیین شده است.

بیات‌منش خاطرنشان کرد: هم‌اکنون عملیات اجرایی حدود چهار هزار واحد مسکونی از این طرح در شهر زنجان آغاز شده و در مرحله پی‌کنی است.

وی گفت: ساخت مسکن در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که در استان زنجان نیز 920 واحد توسط این بنیاد ساخته خواهد شد.

بیات‌منش افزود: تمام الزامات شهرسازی مانند پارکینگ، فضای سبز و امکانات تفریحی و تجاری در ساخت مسکن ملی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان نیز گفت: بنیاد مسکن در کل کشور متعهد شده که 100 هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن را در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت بسازد که بر این اساس، بنیاد مسکن متولی ساخت 920 واحد مسکونی در استان زنجان است.

رضا خواجه‌ای اظهار داشت: تا کنون 50 درصد متقاضیان نسبت به تکمیل روند ثبت‌نام خود اقدام کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخشی از مراحل تکمیل پرونده متقاضیان به صورت حضوری است در صورتی صدور مجوز از سوی ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا می‌توان فرآیند تکمیل مدارک به صورت حضوری را انجام داد.

در این جلسه هر یک از مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله آب و فاضلاب، توزیع برق، برق منطقه‌ای، مخابرات و شهرداری زنجان به بیان نظرات و پیشنهادات خود در اجرای این طرح پرداختند.

*س_برچسب‌ها_س*