شنبه 15 اردیبهشت 1403

هشدار اردن به اسرائیل درباره حمله به رفح

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
هشدار اردن به اسرائیل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اردن امروز (چهارشنبه) درباره تهاجم زمینی رژیم صهیونیستی به رفح واقع در جنوب نوار غزه هشدار داد.

«أیمن الصفدی» وزیر خارجه اردن تأکید کرد که یورش به رفح به وقوع کشتار جدید از سوی اسرائیل در کنار دیگر کشتارهای آن در نوار غزه منجر خواهد شد.

خبر مرتبط حملات موشکی شدید به مواضع ارتش اسرائیل

منابع رسانه‌ای امروز (چهارشنبه) از حمله حزب‌الله لبنان به چند موضع نظامی رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

الصفدی در کنفرانس خبری مشترک با «مایکل مارتین» همتای ایرلندی خود در امان پایتخت اردن، گفت: یورش به رفح به کشتار جدید از سوی اسرائیل منجر خواهد شد و ما نهایت تلاش خود را برای ممانعت از حمله به رفح بکار خواهیم بست.

وی تصریح کرد که رژیم صهیونیستی حذف آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را از قبل از هفتم اکتبر در دستور کار خود قرار داده بود و جامعه جهانی نباید اجازه این کار را بدهد و ما از همه کشورها می‌خواهیم که کمک مالی به آنروا را ازسر بگیرند.

وزیر خارجه اردن همچنین گفت که تنها راه حل‌وفصل منازعه فلسطینی - اسرائیلی، تشکیل کشور مستقل و دارای حاکمیت فلسطین است.

وزیر خارجه ایرلند نیز گفت: ما در اتحادیه اروپا سعی داریم که کشور فلسطین به رسمیت شناخته شود.

وی افزود که باید آتش‌بس فورا در غزه برقرار و اجازه ورود کمک‌های انساندوستانه به این منطقه داده شود. ما به حق فلسطینیان برای تعیین سرنوشت و تأمین آینده خود معتقدیم.

وزیر خارجه ایرلند همچنین ضمن استقبال از آغاز مجدد کمک‌های آلمان به آنروا از دیگر کشورها نیز خواست تا کمک مالی به آنروا را از سر بگیرند.

وی همچنین وضعیت کرانه باختری را خطرناک توصیف کرد و گفت که باید هر چه سریع‌تر تنش‌ها کاهش یابد.

ارتش رژیم صهیونیستی از 15 مهر (هفتم اکتبر 2023) حمله به نوار غزه را آغاز کرده و تاکنون 34 هزار و 262 نفر را به شهادت رسانده و 77 هزار و 229 نفر دیگر را زخمی کرده است.

از سوی دیگر تحولات میدانی در نوار غزه حکایت از آن دارد که با وجود مخالفت‌های بین‌المللی و تبعات انسانی عملیات نظامی در منطقه پرجمعیت رفح، رژیم صهیونیستی قصد دارد که این عملیات را انجام دهد.

تاکید مقامات آمریکایی بر ایجاد یک اسکله موقت برای دریافت کمکهای بین‌المللی در مناطق نزدیک به جاده صلاح الدین نیز حکایت از هماهنگی تل آویو و واشنگتن برای بستن گذرگاه های موجود در شمال غزه دارد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

هشدار اردن به اسرائیل درباره حمله به رفح 2