یک‌شنبه 22 مهر 1403

هشدار افسر اسراییل نسبت به توقف همکاری‌های امنیتی فلسطین

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هشدار افسر اسراییل نسبت به توقف همکاری‌های امنیتی فلسطین

تهران - ایرنا - افسر بلندپایه رژیم صهیونیستی روز جمعه درباره عواقب توقف همکاری‌های امنیتی میان تشکیلات خودگردان با این رژیم هشدار داد و گفت این اقدام به وخامت اوضاع امنیتی در فلسطین منجر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری فلسطین الان، ژنرال «گادی شمنی» فرمانده سابق منطقه میانی ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رادیو ارتش اسرائیل، گفت: همکاری با تشکیلات خودگردان فلسطین اقدامی اساسی و مهم برای خنثی کردن اقدامات تروریستی بود. بدون این همکاری‌ها خطر عملیات مسلحانه و درگیری‌ها افزایش می‌یابد. این مسئله به احتمال زیاد به وخامت اوضاع امنیتی می‌انجامد.

منابع اسرائیلی اعلام کردند که نیروهای امنیتی فلسطین امروز صبح شهرک ابودیس نزدیک قدس را ترک کردند.

شمنی در ادامه پیش‌بینی کرد که حملات به نیروهای ارتش اسرائیل و شاباک در مناطق A افزایش یابد؛ زیرا تلاش‌ها برای اجرای عملیات مسلحانه افزایش خواهد یافت.

این افسر اسرائیلی گفت: هیچ میانجی میان ما وجود ندارد. اردنی‌ها که خارج از میدان هستند. آمریکایی‌ها جایگاه خود را به عنوان یک میانجی شفاف در منطقه از دست داده اند.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز سه‌شنبه گذشته در نشست رهبران فلسطینی در رام‌الله گفت: رهبری فلسطین و سازمان آزادی‌بخش فلسطین امروز همه توافق‌های امضا شده با آمریکا و اسرائیل را لغو می‌کند و دیگر به هیچ یک از تعهدات امنیتی با این دو طرف، پایبند نیست.

صائب عریقات دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) بامداد جمعه، این تصمیم را به آمریکایی‌ها ابلاغ کرده است.

این تصمیم در اعتراض به الحاق و اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری صورت گرفته است.

طرح صلح «دونالد ترامپ» که به معامله قرن معروف شده است، چند ماه پیش منتشر و موجب خشم فلسطینیان و رد آن از سوی جامعه بین‌المللی شد.

در این طرح، رژیم صهیونیستی مجاز می‌شود تا شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به سرزمین‌های اشغالی ملحق کند.

توقف همکاری‌های امنیتی با اسرائیل همزمان با روز جهانی قدس به مرحله اجرا درآمد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*