پنج‌شنبه 7 تیر 1403

هشدار دادستان کل به برهم‌زنندگان امنیت روانی مردم

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
هشدار دادستان کل به برهم‌زنندگان امنیت روانی مردم

دادستان کل کشور در هشداری اعلام کرد: با آنانی که چه در فضای مجازی و چه در فضایی حقیقی به دنبال اخلال در امنیت روانی مردم باشند، قاطعانه برخورد می‌کنیم.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام موحدی؛ دادستان کل کشور با اشاره به انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: وظیفه دستگاه قضایی در این روزها مضاعف شده و دادستان‌ها همراه با سایر مسئولان تلاش می‌کنند تا در سایه آرامش و امنیت موجود، رئیس جمهوری متدین، جامع‌الاطراف، انقلابی و کارآمد و ولایتمدار برای دولت مستقر شود.

این مقام مسئول قضایی در هشداری اعلام کرد: با آنانی که به ویژه در این روزها چه در فضای مجازی و چه در فضایی حقیقی، به دنبال اخلال در امنیت روانی مردم باشند، قاطعانه برخورد می‌کنیم.

تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در دادستانی کل کشور

موحدی در ادامه با بیان اینکه رویکرد دستگاه قضایی حمایت حقوقی و قانونی از برگزارکنندگان انتخابات است، از تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادستانی کل کشور و دادستانی‌های مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها و کمیته‌های رصد فضای مجازی و انتخابات خبر داد و افزود: باید مسئولان و برگزارکنندگان انتخابات زمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم سازند.

دستورات قاضی‌القضات برای تحکیم آرامش و امنیت مردم

دادستان کل کشور همچنین با تبریک افتتاح مجلس دوازدهم شورای اسلامی، اظهار کرد: اکنون که به حول و قوه الهی مجلس جدید شروع به کار کرده، باید نمایندگان محترم مردم، فرامین مقام معظم رهبری را که فرمودند: "مجلس باید ریل گذاری کند و مشکلات را حل نماید" وجهه همت خویش را بر این موضوع مصروف و در اسرع وقت به این امر مهم بپردازند و در این راه با ایده‌ها و ابتکارات، مدبرانه به منظور تسریع در خدمت به مردم کوشا باشند.

موحدی در بخش دیگری از سخنانش به ایستادگی بی‌نظیر مقام معظم رهبری به عنوان سکاندار کشتی انقلاب در برابر سختی‌ها و حوادث هم پرداخت و تصریح کرد: نعمت بزرگ ولایت فقیه سبب شده ایران اسلامی، مسیر خود را بشناسد و گردنه‌ها و دشواری‌های بسیاری را یکی پس از دیگری برای رسیدن به قله طی کند، چنانچه شاهد هستیم در روزهای اخیر مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی بدون وقفه آغاز به کار کردند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه، ملت ما تجربه برگزاری انتخابات در دوران دفاع مقدس زیر بمباران را دارند، عنوان کرد: هرچند دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال تنش باشند، اما ما ولایت مطلقه فقیه را داریم و مادامی که به فرموده امام خمینی (ره)، پشتیبان ولایت باشیم به کشور آسیبی نمی‌رسد.

این خبر می‌افزاید؛ ضرورت نظارت مستمر سازمان بازرسی کل کشور بر فرآیند انتخابات، حمایت حقوقی و قضایی از تصمیمات مسئولان اجرایی، نظارت بر ارائه خدمات عمومی به مردم و اجرای طرح امنیت اجتماعی و اخلاقی، از دیگری مواردی بود که دادستان کل کشور در این همایش به آن پرداخت.