جمعه 14 اردیبهشت 1403

هشدار فیدان درباره سرایت جنگ / رایزنی ترکیه و مصر درباره جنگ غزه و اسرائیل

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
هشدار فیدان درباره سرایت جنگ / رایزنی ترکیه و مصر درباره جنگ غزه و اسرائیل

اقتصادنیوز: وزیر خارجه ترکیه از سفر رئیس‌جمهور مصر به آنکارا در آینده‌ای نزدیک خبر داد و در دیدار با وزیر خارجه این کشور، درباره سرایت جنگ در جهان هشدار داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، «هاکان فیدان»، وزیر خارجه ترکیه امروز - شنبه - در نشست خبری با «سامح شکری»، همتای مصری خود گفت که سفر «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور مصر به ترکیه در دستور کار قرار دارد.

فیدان افزود: «تجارت و اقتصاد یکی از قوی ترین موضوعات همکاری ترکیه با مصر است».

خبر مرتبط رایزنی امیرعبداللهیان و هاکان فیدان در مورد آخرین تحولات منطقه

اقتصادنیوز: در تماس تلفنی هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، آخرین تحولات منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی همچنین گفت: «اشغال سرزمین‌های فلسطین توسط اسرائیل و حمایت غرب از آن یکی از دلایل اصلی مشکل بی ثباتی در خاورمیانه است».

فیدان ادامه داد: «اگر بحران منطقه مهار نشود به کشورهای غربی و سایر نقاط جهان سرایت می‌کند و ما بسیار مطمئن هستیم که خون شهدای غزه نماد امید برای همه مردم ستمدیده جهت دست یابی به حقوق خود خواهد بود».

خبر مرتبط دیدار هاکان فیدان با نمایندگان حماس در قطر

اقتصادنیوز: رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که وزیر خارجه این کشور با نمایندگان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دیدار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه وقایع کنونی در مناطق دیگر نیز زلزله ایجاد می‌کند و وضعیت شرق و غرب را تحت تاثیر قرار می‌دهد، از کشورهای اسلامی و عربی خواست برای رفع ظلم علیه غزه فشار اعمال کنند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
هشدار فیدان درباره سرایت جنگ / رایزنی ترکیه و مصر درباره جنگ غزه و اسرائیل 2
هشدار فیدان درباره سرایت جنگ / رایزنی ترکیه و مصر درباره جنگ غزه و اسرائیل 3