دوشنبه 9 مهر 1403

هشدار مهم به تهرانی‌ها | منتظر طوفان، سرما و تندباد خطرناک باشید

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
هشدار مهم به تهرانی‌ها | منتظر طوفان، سرما و تندباد خطرناک باشید

سازمان هواشناسی تهران نسبت به وقوع طوفان، کاهش دما و تندباد به شهروندان هشدار داد.

هواشناسی تهران نسبت به وقوع طوفان، تندباد و سایر مخاطرات جوی به شهروندان هشدار داد. هواشناسی تهران از ورود سامانه بارشی جدید، بارش باران‌های سیل‌آسا و طغیان رودخانه خبر داد. هواشناسی تهران با صدور چند اطلاعیه، نسبت به طوفان و تندباد، کاهش دما، وزش باد شدید، رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ به شهروندان تهرانی هشدار داد. هواشناسی تهران چندین وضعیت هشدار در خصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی، سیل و طوفان صادر کرد و به شهروندان هشدار داد.

بر اساس اعلام هواشناسی تهران، تهران از امروز تا یکشنبه طوفانی می‌شود و دمای هوا کاهش می‌یابد.

هشدار هواشناسی تهران درباره طوفان و تندباد

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، احتمال وقوع تندباد لحظه‌ای برای بعد از ظهر امروز (چهارشنبه، 24 خرداد ماه) و اواخر وقت فردا (25 خردادماه) و کاهش نسبی دما تا یکشنبه هفته آینده (28 خردادماه) پیش‌بینی می‌شود.

با بررسی نقشه‌های هواشناسی و خروجی الگوهای پیش‌یابی عددی، وضعیت جوی استان تهران امروز و فردا (24 و 25 خرداد) آسمان صاف تا کمی ابری در ساعات عصر تا اواخر شب با وقوع ناپایداری‌های محلی و رشد ابرهای همرفتی، وزش باد، گاهی وزش باد شدید به‌ویژه در نیمه‌جنوبی استان گاهی همراه با تندباد لحظه‌ای و خیزش موقت گردوخاک و در نیمه‌شمالی به‌ویژه ارتفاعات گاهی رگبار پراکنده همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

بیشینه سرعت وزش باد و احتمال وقوع تندباد لحظه‌ای برای ساعات بعد از ظهر امروز و اواخر وقت فردا و بارش نیز اواخر وقت امروز در ارتفاعات شمال‌غرب و غرب استان و فردا در ارتفاعات شرقی استان مورد انتظار است.

تا روز یکشنبه پدیده غالب در استان وزش باد و با توجه به خیزش گردوخاک در استان‌های مجاور در طول روز در بعضی ساعات همراه با غبار و کاهش موقت کیفیت هوا خواهد بود.

از فردا تا روز یکشنبه کاهش نسبی دما و سپس افزایش تدریجی و محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

براساس این گزارش، آسمان تهران فردا (25 خرداد) صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد، در بعد از ظهر افزایش ابر و افزایش باد و غبار رقیق با حداقل دمای 24 و حداکثر دمای 37 درجه سانتیگراد و در روز جمعه (26 خرداد) صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد، در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای 22 و حداکثر دمای 35 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای 40 درجه سانتیگراد، گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در 24 ساعت گذشته گزارش شده است.

هواشناسی ایران 1402/03/24؛ هشدار تشدید ناپایداری‌های جوی در برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی با صدور هشدار تشدید ناپایداری‌های جوی در برخی استان‌ها از وزش باد شمالی و کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر طی سه روز آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد طی 5 روز آینده با گذر امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور رشد ابرهای همرفتی، همراه با رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل پیش‌بینی شده است.

امروز در شرق اردبیل، گیلان، مازندران، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد.

فردا بارندگی‌ها در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل تشدید می‌شود و در سایر مناطق ذکرشده کاهش می‌یابد. جمعه ابرناکی خفیف و پراکنده در این مناطق و سواحل دریای خزر روی می‌دهد، ضمن این که طی سه روز آینده در شرق اردبیل و سواحل شمالی کشور وزش باد شمالی و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

شنبه هفته آینده بارندگی در مناطق شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل تقویت می‌شود و در سایر مناطق کشور جو آرامی مستقر است.

یکشنبه هفته آینده تنها در شمال آذربایجان شرقی ابرناکی و بارش پیش‌بینی شده است.

توصیف سامانه: تشدید ناپایداری محلی و رشد ابرهای همرفتی (بهویژه درساعات بعدازظهر و اوایل شب)

زمان پایان: پنج‌شنبه 1402/03/25

نوع مخاطره: رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید، گردوخاک و برخی نقاط تگرگ

منطقه اثر:

چهارشنبه 1402/03/24: اردبیل، شمال استانهای آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی.

پنجشنبه 1402/03/25: اردبیل، نیمه شمالی استانهای آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی.

اثر مخاطره: آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ

توصیه: اجتناب از هر گونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای بین‌شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، رعایت فاصله از ساختمان‌های در دست ساخت یا نیمه‌کاره، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و پارک خودروها در مناطق مسقف.

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

هشدار مهم به تهرانی‌ها | منتظر طوفان، سرما و تندباد خطرناک باشید 2
هشدار مهم به تهرانی‌ها | منتظر طوفان، سرما و تندباد خطرناک باشید 3