جمعه 14 اردیبهشت 1403

هشدار مهم درباره قحطی قریب الوقوع در شمال غزه

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
هشدار مهم درباره قحطی قریب الوقوع در شمال غزه

سازمان ملل در گزارشی در مورد امنیت غذایی غزه روز دوشنبه هشدار داد که نیمی از ساکنان غزه گرسنگی "فاجعه بار" را تجربه می کنند.

سیندی مک کین، رئیس برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد (WFP) گفت: مردم غزه در حال مرگ به دلیل گرسنگی هستند. سرعت گسترش این بحران گرسنگی و سوءتغذیه ساخته دست بشر در غزه، وحشتناک است.

بث بچدول، معاون مدیر کل سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) گفت: «50 درصد از کل جمعیت غزه در سطوح فاجعه بار و نزدیک به قحطی هستند که این امر، بی سابقه است.»

طبق گزارش برنامه جهانی غذا، حدود 1.1 میلیون نفر در غزه"با گرسنگی فاجعه بار مبارزه می کنند.»

خبر مرتبط ایران حمله اسرائیل به بیمارستان شفا در غزه را محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه ایران حمله اسرائیل به بیمارستان شفا در غزه را محکوم کرد.

این گزارش می افزاید: بر اساس داده های طرح یکپارچه امنیت غذایی (IPC) این بالاترین تعداد افرادی است که تاکنون با گرسنگی فاجعه‌بار مواجه شده‌اند.

بچدول از فائو گفت که چالش‌های جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها به این معناست که «احتمالاً قحطی در شمال غزه در حال وقوع است.»

او تصریح کرد که مردم غزه صرفاً از سر ناامیدی به منابع جایگزین برای غذا، از جمله خوراک حیوانات و «اقلام غیرخوراکی» روی آورده اند.

آژانس های زیر مجموعه سازمان ملل متحد می گویند که حامیان کمک های بشردوستانه به تحویل کمک از طریق هوا یا دریا روی آورده اند، اما ماموریت های هوایی و دریایی جایگزینی برای ارائه کمک از طریق زمین نیستند.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

هشدار مهم درباره قحطی قریب الوقوع در شمال غزه 2