چهارشنبه 4 مهر 1403

هشدار نارنجی برای اردبیل طی امروز و فردا

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
هشدار نارنجی برای اردبیل طی امروز و فردا

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل اظهار داشت: این پدیده جوی از اواخر وقت چهارشنبه آغاز شده و تا عصر پنج شنبه 5 مهر ادامه خواهد داشت.

به دنبال فعالیت سامانه بارشی و همراهی آن با ناپایداری های محلی هواشناسی اردبیل برای امروز و فردا هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

وی با اشاره به نوع مخاطره این چدیده جوی خاطرنشان کرد: رخداد تندبادهای لحظه ای، رگبار باران گاهی توام با رعدوبرق، رخداد تگرگ بویژه در مناطق کوهپایه ای و دامنه کوه ها و... در این دو روز دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل منطقه اثر این پدیده جوی را نوار شرقی استان بویژه در بخش هایی از رضی و گرمی، خلخال، بخش هایی از انگوت، سرعین، نیر و نمین اعلام کرد.

کوهی با اشاره به اثرات مخاطره جوی بیان کرد: آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب در مناطق شهری، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی، برخورد صاعقه به ویژه در دامنه کوه ها و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی پیش بینی شده است.

وی با توصیه به شهروندان در اجتناب از اطراق و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، گفت: اطلاع رسانی به عشایر برای جلوگیری از چرای احشام در دامنه کوه و عدم تردد در حاشیه رودخانه ها انجام شده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با تاکید بر توجه به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی برای پیشگیری از خسارت تصریح کرد: در این دو روز احتمال اختلال در عملیات پرواز وجود دارد و از کوهنوردان درخواست می کنیم از صعود به ارتفاعات اجتناب کنند.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.