چهارشنبه 11 مهر 1403

هشدار هواشناسی

هشدار هواشناسی

خبرگزاری دانا

حجم متراکمی از ریزگرد در موج جدید توفان غبار که از یکشنبه گذشته آسمان بغداد پایتخت عراق را آجری کرده و دید افقی را به طرز کم سابقه ای کاهش داد دوشنبه وارد کشور شد و در نهایت تا لحظه انتشار این خبر، مدارس و ادارات پایتخت و 6 استان عمدتا غربی کشور را به تعطیلی کشاند.

وب‌گاه فرارو

گردو خاک و آلودگی شدید هوا نقاط مختلف کشور موجب تعطیلی مدارس و ادارات در برخی استان ها شده است.

وب‌گاه الف

با تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا تمام ادارات استان لرستان بجز مراکز درمانی و خدمات رسان و نیروهای نظامی و انتظامی فردا سه شنبه تعطیل اعلام شد.

وب‌گاه عصر ایران

تمام مدارس شهرستان‌های مریوان، بانه، سقز، سنندج، سروآباد و کامیاران در تمامی مقاطع تحصیلی در نوبت صبح تعطیل است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: آمار ثبت شده در ایستگاه سنجش سردشت نشان می‌دهد که میزان ذرات معلق در هوای این شهرستان 10 برابر بیش از حد مجاز و میزان استاندارد است و وضعیت کیفیت هوا در شرایط خطرناک است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران و رعدوبرق تا روز جمعه در برخی مناطق کشور نسبت به وزش باد بسیار شدید در 16 استان هشدار داد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و گلخانه داران توصیه می شود که هشدارها را جدی بگیرند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به حضور در فضای باز برای افراد دارای سابقه بیماری های قلبی و ریوی و کودکان، پرهیز از کوهنوردی و پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک، پرهیز از کار بر روی سازه های مرتفع، محکم کردن سازه های موقت و پوشش گلخانه ها و پارک نکردن خودرو در کنار درختان فرسوده در این مدت هشدار داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

ورامین و فرودگاه امام خمینی (ره) بطور مشترک با 27 درجه سانتیگراد و فیروزکوه با 2 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان تهران طی 24 ساعت گذشته بودند.

وب‌گاه خبر آنلاین

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی تهران صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک، رگبار و رعد و برق در برخی استان‌ها خبر داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به اینکه «بیشترین منشأ اتفاقی که هفته پیش در تهران رخ داد، داخلی است»، گفت: متأسفانه در اطراف تهران چشمه‌های ریزگرد بالفعل و بالقوه فراوانی از جمله تالاب بندعلیخان ورامین داریم.

وب‌گاه خبر آنلاین

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با استناد به اطلاعات ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران در هفته سوم ماه جاری (17 تا 23 اردیبهشت) گفت: هفته گذشته، کیفیت هوای تهران سه روز در شرایط قابل قبول و سه روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت و یک روز نیز شرایط ناسالم برای همه شهروندان به ثبت رسید.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: هواشناسی استان فارس با انتشار اطلاعیه‌ای برای روز شنبه 24 اردیبهشت 1401، وزش باد شدید و گرد و غبار برای برخی نقاط این استان پیش بینی کرد و گفت: در این روز خسارت به محصولات کشاورزی و گلخانه ها و تاخیر در پروازها نیز وجود دارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: برای برخی مناطق از شمال‌غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران در ساعات بعدازظهر روز دوشنبه رشد ابر و احتمال رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک وجود دارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در نوار شمالی، استان‌های کردستان، همدان و مرکزی رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.