جمعه 7 اردیبهشت 1403

هشدار کارشناسان نظامی اسرائیلی: حماس در پی شعله‌ور کردن چند جبهه عملیاتی است

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
هشدار کارشناسان نظامی اسرائیلی: حماس در پی شعله‌ور کردن چند جبهه عملیاتی است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «رونی دانیل» کارشناس اسرائیلی گفت که احتمال دارد طی روزهای آینده، جنبش مقاومت فلسطین (حماس) با رژیم صهیونیستی وارد درگیری شود.

خبرگزاری سما به نقل از دانیل گزارش داد، هفته پیش رو، هفته «بسیار دشواری خواهد بود و هرگز آرام نخواهد بود؛ هر چند هنوز هیچ اتفاق دراماتیکی رخ نداده است».

وی با اشاره به حوادثی مانند حمله به سوریه، شلیک دو موشک از لبنان به فلسطین اشغالی و تنش روزافزون در غزه، گفت که مذاکره با حماس برای دستیابی به آتش‌بس ادامه دارد، ولی این مسئله نیز بی فایده است.

دانیل با اشاره به ممانعت رژیم صهیونیستی از انتقال کمکهای قطر به نوار غزه، تأکید کرد، این اقدام، باعث می‌شود که وضعیت امنیتی در هفته آینده متشنج شود.

این تحلیلگر صهیونیست با بیان اینکه حماس در پی ایجاد نوعی بازدارندگی در برابر رژیم صهیونیستی است، خاطر نشان کرد، هنوز مشخص نیست که چه کسی دو موشک به فلسطین اشغالی شلیک کرده است و احتمال دارد که کار گروههای فلسطینی یا حماس باشد.

«روعی شارون» خبرنگار نظامی رژیم صهیونیستی هم در این زمینه تأکید کرد، حماس در پی ایجاد درگیری هر چه بیشتر با رژیم صهیونیستی است و این کار را از طریق کنترل از راه دور انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه حماس در پی بازپسگیری پیروزیهای قبلی است، تصریح کرد، برآورد رژیم صهیونیستی این است که حماس پس از پیروزی در جنگ اخیر، احساس رشد روزافزون قدرت دارد.

شارون با بیان اینکه حماس به «توانایی خود برای شعله‌ور کردن قدس شرقی، فلسطینیان ساکن [اراضی] 48 و کرانه باختری و شلیک موشک از لبنان، افتخار می‌کند»، خاطر نشان کرد، با توجه به این مسائل، احتمال دارد که «حماس قصد داشته باشد فعالیت نمایندگان خود را از سر بگیرد، نه فقط در قدس شرقی، بلکه در لبنان».

وی در پایان تأکید کرد، هر چند که فرماندهان حماس در غزه، به صورت مداوم در تلاش هستند که عملیات مسلحانه در کرانه باختری صورت دهند، ولی مهمترین مشکل رژیم صهیونیستی این است که اجازه ندهد حمله‌ای از سوی لبنان صورت گیرد و واکنشی نداشته باشد که منجر به تنش با حزب الله شود.