یک‌شنبه 15 مهر 1403

هفت قبضه سلاح شکاری در زنجان از شکارچیان متخلف کشف شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هفت قبضه سلاح شکاری در زنجان از شکارچیان متخلف کشف شد

زنجان - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت: هفت قبضه سلاح شکاری از 9 شکارچی متخلف که اقدام به شکار کرده بودند کشف و ضبط شد.

اسماعیل قلی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: سه نفر از این شکارچیان غیرمجاز و بومی بودند، حین شکار در اراضی روستای میرجان از توابع شهرستان ماهنشان در دام محیط بانان افتادند که از این متخلفین لاشه یک سر خرگوش به همراه 2 قبضه سلاح شکاری قاچاق ته پر تکلول و 6 تیر فشنگ ساچمه، یک دستگاه پروژکتور، به دست آمد.

وی اظهار داشت: در روستای بوجی شهرستان سلطانیه نیز 2 شکارچی غیربومی که به قصد شکار کبک وارد منطقه کوهستانی شده بودند از سوی محیط بانان دستگیر شدند که از این شکارچیان متخلف نیز 2 سلاح (یکی مجاز و دیگری غیرمجاز) و چهار تیر فشنگ چارپاره کشف و ضبط شد.

قلی زاده افزود: در دشت سهرین نیز 2 شکارچی متخلف که شبانه قصد شکار آهو را داشتند قبل از اقدام به شکار در دام محیط بانان افتادند و از یک قبضه سلاح غیرمجاز نیز این آنان کشف و ضبط شد و در منطقه شکار ممنوع فیله خاصه نیز 2 شکارچی خاطی غیربومی که به قصد شکار کبک وارد منطقه شده بودند دستگیر و 2 قبضه سلاح شکاری ته پر به همراه 14 تیر فشنگ ساچمه از آنان به دست آمد.

وی تصریح کرد: این 9 شکارچی متخلف پس از تشکیل و تکمیل پرونده به منظور اعمال قانون تحویل مراجع قضایی شدند.

*س_برچسب‌ها_س*