یک‌شنبه 15 مهر 1403

همایش بین‌المللی آیین محبت علوم پزشکی زنجان مجازی برگزار می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
همایش بین‌المللی آیین محبت علوم پزشکی زنجان مجازی برگزار می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیر مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته همایش بین‌المللی آیین محبت با موضوع نقش و مشارکت سمن‌ها، خیرین در مدیریت بحران نیمه بهمن امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود.

فاطمه بشیری موسوی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی آیین محبت در استان افزود: با توجه به اینکه دنیای امروز، دنیای تبادل اندیشه ها و خلق ایده های نو است، در این میان به وجود آوردن بستری مناسب برای به روز رسانی ظرفیت های موجود و یا ایجاد ظرفیت های جدید و برگزاری همایش های تخصصی به تحقق این مهم کمک خواهد کرد.

وی اضافه کرد: به دلیل بروز پاندمی کرونا که برای بشریت مدرن لحظه به لحظه تجربه جدیدی را در ارتباط با این بیماری فراهم کرده است، تغییر وضعیت ساختاری اهمیت بسزایی دارد که تجربه بحران جدیدی برای تک تک افراد در دنیا محسوب می شود.

این مسؤول ادامه داد: برای مقابله با بحران نیازمند تدابیر راهبری و ساختار زندگی جدیدی هستیم و بر این مبنا مدیریت مردمی بحران برای بشر امروز ضروری بوده و جامعه مدنی سمن ها و خیریه ها در این فاجعه یکی از ملزومات توسعه اجتماعی است.

وی اظهار داشت: از طرفی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این شرایط تنها 18 تا 25 درصد تامین سلامت اجتماعی را بر عهده دارد و 75 تا 82 درصد دیگر خارج از حیطه این دستگاه است و به این جهت نهادینه کردن فرهنگ خیری در جامعه و پرداختن به سلامت اجتماعی و مدیریت بحرانی امری مهم تلقی می شود.

بشیری موسوی افزود: در این راستا سازمان های مردم نهاد و موسسات خیریه در توسعه پایدار و اهداف نظام سلامت بسیار نقش آفرین بوده و بر این اساس دانشگاه علوم پزشکی استان امسال در راستای ترویج آیین محوری در شرایط کنونی و کنترل بیماری همایش یاد شده را برگزار می کند.

وی اهداف این همایش را پایداری اجتماع، اشاعه و نهادینه کردن فرهنگ خیری در جوامع و تغییر آن به رفتار اجتماعی، ارائه آخرین دستاوردهای محققان در مورد مدیریت مردمی بحران و آموزشهای تخصصی سمن و خیریه ها و انتقال تجارب ارزنده در این خصوص ذکر کرد.

مدیر مشارکت های مردمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: آخرین مهلت ارسال مقالات 15 آذر ماه سال جاری اعلام شده است که تا پایان دی نیز داوری ها انجام و سپس این همایش 15 بهمن برگزار خواهد شد.

وی یادآوری کرد: این همایش در 12 محور از جمله عدالت در سلامت، مردم سالاری و صلح، پایداری و سلامت اجتماعی، هماهنگی و همبستگی اجتماعی، کاهش آلام اجتماعی، فناوری های نوین و رسانه، مدیریت اصولی نیروهای مردمی، نوآوری، خلاقیت و تبادل تجربیات موفق، توسعه اخلاق و سعادت و معنویت، کاهش پیامدهای اقتصادی بحران، آیین جوانمردی، روحیه جوانمردی، دیگر دوستی و افزایش نشاط اجتماعی و تاب آوری فردی برگزار می شود.

بشیری موسوی افزود: وب سایت سومین همایش تخصصی و دومین همایش بین المللی سمن ها و خیریه ها آغاز به کار کرده و تمامی نخبگان، دانشمندان و سمن ها می توانند ایده ها و تجارب خود را تا 15 آذر به وب سایت ارسال کنند.

مدیر مشارکت های مردمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: اولین جشنواره مردمی آیین محبت استان اردیبهشت سال 97 با هدف اجتماعی شدن حوزه سلامت در بخش‌های مختلف با همکاری دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌های مردم نهاد و مؤسسه های خیریه در نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: مرداد سال گذشته نیز همایش کشوری آیین محبت با عنوان " یک ایرانی یک خیر" با هدف مشارکت آگاهانه و هدفمند ایرانی ها در آبادانی و پیشرفت کشور، اشاعه و نهادنیه کردن فرهنگ احسان در جامعه و انتقال تجربیات ارزنده و بررسی ایده های جدید به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی این استان با حضور خیرین 20 استان کشور برگزار شد.

*س_برچسب‌ها_س*