دوشنبه 16 مهر 1403

همدلی مردم در حادثه متروپل امید و ایمان را تقویت می‌کند / محاکمه عبرت‌آموز مسببین نباید فراموش شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
همدلی مردم در حادثه متروپل امید و ایمان را تقویت می‌کند / محاکمه عبرت‌آموز مسببین نباید فراموش شود

محمد شهباز گهروئی گفت: محاکمه عبرت آموز مقصرین حادثه متروپل نباید توسط افکار عمومی و اهالی رسانه با گذشت زمان به فراموشی سپرده شود. شاید این رخداد نقطه عطفی باشد که دیگر با رشوه و رانت، جان انسان ها به بازی گرفته نشود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد شهباز گهروئی رئیس حوزه هنری خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار رهیاب اظهار کرد: حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان با بی تدبیری تعداد زیادی از مسئولین که تصمیمات غلطی را به عمد یا از روی نا آگاهی اتخاذ کردند، رخ داده است و نتیجه غم بار آن جانباختن تعداد زیادی از هم وطنانمان است اما با این حال در پشت صحنه این اتفاق همدلی مردم مشاهده می شود و می توان گفت ملت ایران در این آزمون نیز سربلند بیرون آمدند.

وی با اشاره به اینکه در خوزستان یک ارتباط صمیمی و گرم میان مردم رواج دارد که در این حادثه برای چندمین بار این موضوع درک شد، افزود: مردم برای کمک به امدادگران در صحنه حاضر بودند تا سختی کار با وجود گرمای طاقت فرسای آبادان کمتر حس شود. رئیس حوزه هنری خوزستان گفت: این خرده روایت هایی را که در پیرامون صحنه اصلی اتفاق افتاد، امید و ایمان را تقویت می کند که چقدر ما و نگاه ما به موضوعات متفاوت است و چرا وحدت ایرانی زبانزد است. شهباز گهروئی ادامه داد: اینجا مردمانی حاضر هستند که در کوتاهترین زمان ممکن خود را به صحنه حادثه می‌رسانند و هر چه در توان دارند از یک کلمن آب تا تجهیزات بزرگ و سنگین برای خدمت، به میدان می آورند. وی عنوان کرد: البته آنچه که بیش از پیش باید به آن بپردازیم؛ محاکمه عبرت آموز مقصرین حادثه متروپل نباید توسط افکار عمومی و اهالی رسانه با گذشت زمان به فراموشی سپرده شود. شاید این رخداد نقطه عطفی باشد که دیگر با رشوه و رانت، جان انسان ها به بازی گرفته نشود. در ادامه رئیس حوزه هنری خوزستان ددر خصوص اقدامات این حوزه در حادثه متروپل، بیان کرد: ما بلافاصله پس از وقوع رسانحه با همکاران خود در آبادان ارتباط برقرار کردیم و تجهیزاتی از قبیل دوربین در اختیارشان قرار دادیم. شهباز گهروئی افزود: در بحث هنری نیز بیش از 30 اثر با راه اندازی یک پویش سراسری در کشور با موضوعات همدردی با مردم آبادان و مطالبه گری درخصوص محاکمه مقصرین و ریشه یابی علت ریزش ساختمان متروپل در قالب پوستر و انیمیشن تولید و عرضه شد. وی ادامه داد: همچنین خرده روایت هایی توسط دوستان مستندساز در حال تولید و تدوین است و امیدواریم بتوانیم در پایان این ماجرا، یک روایت کاملی را با زبان هنر و مستند اجرا کنیم. رئیس حوزه هنری خوزستان خاطر نشان کرد: برگزاری رویداد "دادخواست" با موضوع حادثه تلخ متروپل نیز یکی دیگر از اقدامات ما بود که در این جلسه با زبان شعر و ادبیات معضلات به حق مردم خوزستان و آبادان مطالبه گری شد و آثار تجسمی دوستان نیز به نمایش درآمد. امدادرسان حاضر در میدان نیز در این برنامه به روایت گری اتفاقات پرداختند. شهباز گهروئی یادآور شد: حادثه آبادان نشان داد که اهالی رسانه خوزستان نیازمند یک اجتماع فراتر از جبهه های سیاسی برای بیان مسائل استان هستند که این انسجام حتی بتواند مسئولین را به پای میز پاسخگویی بکشاند. اگر در فاجعه متروپل همکاران رسانه ای در میدان حاضر نبودند، این میزان از انتشار اخبار و اطلاعات ارائه نمی شد.

انتهای پیام /