شنبه 14 مهر 1403

همنشینی توان توانمندان زنجانی با نیاز نیازمندان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
همنشینی توان توانمندان زنجانی با نیاز نیازمندان

زنجان - ایرنا - از بدو شیوع بیماری کرونا و تحت تاثیر قرار گرفتن برخی از مشاغل در صنف‌های مختلف توان توانمندان در استان زنجان با نیاز نیازمندان درهم تنید و دست‌هایی آستین بالا زدند تا گره هایی از زندگی همنوعان خود را باز کنند.

به گزارش ایرنا، انفاق از جمله معامله‌هایی است که انسان با خداوند انجام می دهد و هیچگاه متضرر نمی‌شود چرا که خداوند متعال در سوره بقره میزان سود انفاق را از 2 تا 700 برابر بیان کرده و این میزان سود بستگی به میزان شایستگی فرد دارد.

بهترین زمانی که انسان می تواند انفاق کند در مورد نیازمندانی است که موانعی امکان تجارت و اشتغال مادی آن ها را تحت تاثیر قرار داده باشد و این دسته از مردم، افراد آبرومندی هستند که از کسی گدایی نمی کنند و حتی به گونه ای زندگی می کنند که به نظر می رسد افراد بی نیازی باشند.

حال با شیوع بیماری کرونا و تحت تاثیر قرار گرفتن کسب و کارهای زیادی در سطح کشور و استان زنجان توانمندان داشته های خود را در طبق اخلاص نهاده و به یاری نیازمندان و افراد آسیب دیده از کرونا شتافته اند که در کنار این خیرین دستگاه های اجرایی، هیات های مذهبی و تکایا و پایگاه های بسیج نیز با عنوان رزمایش مواسات و کمک مومنانه به کمک همنوعان آمده اند.

شامگاه یکشنبه جلسه ای با همین عنوان تشکیل شد و دستگاه های اجرایی دخیل در امر کمک رسانی اقدام به ارائه گزارش هایی از انفاق خود برای خانواده های نیازمند کردند.

یک هزارو 115 خانواده بسته معیشتی دریافت کرده‌اند

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: در سطح استان زنجان برای یک‌هزار و 155 خانواده بسته معیشتی تحویل داده شده و علاوه بر این نیز 40 هزار بسته اقلام بهداشتی در مناطق محروم میان نیازمندان توزیع شده است.

ابوالفضل طهماسبی اظهارداشت: بیش از هفت هزار کیسه برنج نیز توزیع شده است.

وی تاکید کرد: در رزمایش کمک های مومنانه همزمان با هفته بسیج در آذرماه سالجاری نیز این کمک ها مجدد آغاز و توزیع می شود.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: سپاه و بسیج از زمان شیوع کرونا تاکنون در تامین اقلام بهداشتی و کمک به نیازمندان پای کار بوده است.

طهماسبی خاطرنشان کرد: 109 کارگاه تولید ماسک توسط سپاه و بسیج دراستان فعال و علاوه بر این نیز50 کارگاه خانگی می باشد.

به گفته وی، روزانه بیش از پنج هزار ماسک در این کار گاه‌ها تولید می‌شود و از زمان شیوع کرونا تاکنون سه میلیون و 500 هزار ماسک توزیع شده است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: ماسک‌های تولید شده پس از استریل در اختیار داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی درمانی استان قرار می‌گیرد.

توزیع 122 هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان نیز در ادامه افزود: 122 هزار پرس غذای گرم میان خانواده های تحت پوشش این نهاد توزیع شده است.

حجت الاسلام جباری یادآوری کرد: در رزمایش سوم کمتیه امداد اشتغال، تهیه جهیزیه و مسکن نیازمندان در اولویت قرار دارد.

تولید پنج هزارو 100 لباس بهداشتی برای کادر درمان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز از توزیع 10 هزار تن برنج ایرانی بین خانواده های نیازمند استان توسط شورای هیات های مذهبی خبرداد و افزود: در مرحله دوم کمک های مومنانه نیز هشت تن برنج تهیه کردیم.

حجت الاسلام کرمی یادآوری کرد: علاوه بر این اقدامات، توانستیم پنج هزارو 100 دست لباس بهداشتی برای کادر درمانی تولید و تحویل بیمارستان های استان زنجان بدهیم.

وی ادامه داد: 16 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده، 175 هزار عدد ماسک نیز در بقاع متبرکه برای شهروندان در سطح استان زنجان توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: با 63 هزار لیتر مواد ضدعفونی نیز محلات را و با 17 هزار و 500 لیتر نیز بقاع متبرکه را 19 دفعه علیه کرونا ضدعفونی کرده ایم.

حجت الاسلام کرمی تاکید کرد: بجز یوم‌العباس از موقوفات 6 هزار و 720 بسته معیشتی تامین و میان نیازمندان توزیع کردیم.

500 میلیارد ریال در اختیار نهادهای حمایتی قرار گرفت

مدیر کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان زنجان گفت: اقدامات مقابله با بیماری کرونا ویروس به صورت یکپارچه توسط سازمان مرکزی انجام شده است.

حسین ذالفقاریان اظهار داشت: این بنیاد تاکنون 27 میلیارد ریال کمک در سطح استان ها داشته است که از این میزان 500 میلیارد ریال در اخیتار کمیته امداد، بهزیستی و سپاه انصارالمهدی (عج) استان برای کمک به نیازمندان قرار داده شده است.

 سه هزارو 500 بسته معیشتی برنج و مرغ توزیع کردیم

رییس اتاق اصناف استان زنجان گفت: با کمک ستاد اجرایی فرمان امام راحل در کنار هیات های مذهبی توانستیم 500 بسته برنج 10 کیلویی و سه هزار قطعه مرغ را توزیع کنیم.

سید محمود موسوی یادآوری کرد: اتاق اصناف همراه با سایر اتحادیه ها برای کارگران و حمل کنندگان بار در بازار که در نتیجه کرونا معیشت آنها دچار آسیب شده بود و اقشار کم درآمد کمک کرده ایم.

وی ادامه داد: بسته های معیشتی توزیع شده برای این همنوعان شامل برنج، روغن و رب گوجه فرنگی بود.

رییس اتاق اصناف استان زنجان اظهارداشت: به دلیل نوسانات و تحت تاثیر قرار گرفتن کسب و کار اجاره مغازه برخی از مستاجران نیز توسط خیرین پرداخت شده است.

صنایع 6 هزار بسته معیشتی توزیع کرده اند

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی نیز در ادامه افزود: با همکاری صنایع در سطح استان 6 هزار بسته معیشتی برای اقشار کم درآمدی که در نتیجه کرونا دچار سختی شدند تهیه و توزیع شد.

عباسی تاکید کرد: علاوه بر این یکهزار بسته معیشتی فقط توسط شرکت روی زنجان تهیه و توزیع شد.

به گفته وی، 150 میلیون تومان برای بیماران کرونایی در بیمارستانهای استان زنجان کمک کردیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گفت: توانستیم چهار ماه اقساط واحدهای صنعتی را به تعویق بیندازیم.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*