پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

همکاران قضائی باید کرامت ارباب رجوع را حفظ کنند

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
همکاران قضائی باید کرامت ارباب رجوع را حفظ کنند

رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه گفت: باید جایگاه و منزلت و کرامت مردمی که بنا به دلایلی به دستگاه قضائی پناه بردند، به بهترین شکل حفظ شود.

رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه گفت: باید جایگاه و منزلت و کرامت مردمی که بنا به دلایلی به دستگاه قضائی پناه بردند، به بهترین شکل حفظ شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، صبح امروز سه شنبه 11 بهمن، همایش ملی هوشمند سازی ارتباطات مردمی قوه قضائیه با معرفی و راه اندازی تارنمای سامع با حضور محمدرضا صارمی رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه، حجت الاسلام و المسلمین صادق رحیمی معاون قضائی قوه قضائیه، سید علی اصغر رفاهی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضائیه و همچنین معاونان قضائی و نمایندگان دادگستری استان‌های سراسر کشور برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محمدرضا صارمی رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه بیان کرد: در زمان آغاز ریاست حجت السلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، وی در جلسه‌ای گفت به دنبال کار تبلیغی نیستم.

وی افزود: یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری که مسئولان قوه قضائیه با ایشان دیدار داشتند، بحث مردمی بودن قوه قضائیه بود؛ لذا بر این اساس اقداماتی پایه‌ریزی شد و مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه برنامه‌هایی را برای ارتباط بیشتر با مردم طرح‌ریزی و اجرایی کرد.

رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه تصریح کرد: سیستم سامع خواص مختلفی دارد، حجم مراجعات شاید اجازه ندهد که نظارت کافی را بر مراجعان انجام دهیم، لذا این سیستم این اقدام را سهل خواهد کرد.

وی افزود: اینکه شاهد هستیم هموطنان از استان‌ها برای اعلام و طرح شکایت خود به تهران می‌آیند برای آن استان مذکور امتیاز خوبی نیست.

صارمی گفت: در بحث انجام و برگزاری ملاقات‌های مسئولان قضائی، هدف انجام ملاقات چهره به چهره و اقدام عملی در حل و فصل مشکلات مردمی است که در دیدارهای چهره به چهره با مسئولان قضائی درخواست‌های خود را مطرح کردند.

وی افزود: همکاران قضائی علی رغم بالا بودن حجم کار باید با مردم و ارباب رجوع با رفتار و اخلاق درست و مناسب برخورد کنند. باید جایگاه و منزلت و کرامت مردمی که بنا به دلایلی به دستگاه قضائی پناه بردند، به بهترین شکل حفظ شود و پاسخی قانع کننده به ارباب رجوع داده شود و مراجعان بدون سوال و ابهام از مراجع قضائی خارج نشوند. لذا رویکرد ما باید رویکرد حل مسئله باشد.

در ادامه این جلسه از نمایندگان قضائی 5 استان کشور (البرز، اصفهان، هرمزگان، زنجان، گلستان) که به عنوان برترین استان‌ها در امر انجام دیدارهای مردمی و ارتباط با مردم پویا بودند، توسط مسئولان حاضر در جلسه تقدیر و تشکر شد.