شنبه 21 مهر 1403

هم‌افزایی و پرهیز از اقدام‌های جزیره‌ای نتیجه اجرای کمک مومنانه بود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هم‌افزایی و پرهیز از اقدام‌های جزیره‌ای نتیجه اجرای کمک مومنانه بود

سمنان - ایرنا - امام جمعه گرمسار گفت: پس از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل ستاد رزمایش مواسات، کمک‌های مردمی یکپارچه و به سمت توزیع عادلانه تر پیش رفت و هم‌افزایی و پرهیز از اقدام‌های جزیره نتیجه اجرای کمک‌های مومنانه بود.

حجت‌الاسلام سیدعلیرضا آرامی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از برکت‌های رزمایش مواسات و کمک مومنانه، یکسان‌سازی کمک به فقرا بود که با وحدت از سوی نهادهای مربوط، کار کمک‌رسانی به فقرا دنبال شد که این رزمایش عاملی برای ایجاد هماهنگی و جلوگیری از کار جزیره‌ای در این زمینه شد.

آرامی با بیان اینکه در این ستاد مساجد به عنوان محور انتخاب شدند، ادامه داد: به منظور جلوگیری از موازی‌کاری و رعایت عدالت در توزیع، در یک جلسه تمام روحانیان مساجد نسبت به این رزمایش توجیه شدند و در همین راستا از موسسات خیریه نیز درخواست شد تا با پیوستن به این رزمایش، تلاش خود را در این قالب هم‌افزایی کنند.

وی با اشاره به هماهنگی مساجد و خیریه‌ها، تصریح کرد: در کنار مسجد و خیریه، صنایع، ادارات و مجموعه‌هایی مانند اصناف نیز پای کار آمدند و در زمینه شناسایی افراد آسیب دیده و همچنین جمع‌آوری کمک‌های مردمی تلاش کردند که تمامی کمک‌های مردمی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحویل و در نهایت اقلام پس از حذف مشترکات، توزیع شد.

آرامی اضافه کرد: سپاه پاسداران از طریق کمک‌های مردمی، بسته‌های ارزاق تهیه و برای توزیع به نهادهای مختلف واگذار کرد که در مجموع سه مرحله کمک‌رسانی انجام و سه هزار و 500 بسته توزیع شد.

وی اظهار داشت: در کنار این تلاش‌ها، سه هزار بسته نیز توسط صنایع و حدود 2 هزار بسته توسط حوزه علمیه خواهران به صورت جداگانه تهیه و توزیع شد.

آرامی خاطر نشان کرد: تاکنون تنها از محل کمک‌های غیرنقدی مردم و خیران بسته‌های مورد نظر تهیه شده است و تاکنون نسبت به کمک‌های نقدی آنها فعالیتی صورت نگرفته است که بنا داریم در مرحله چهارم از این محل، بسته‌ها را تهیه کنیم و همچنین حساب دفتری بدهکاران در مغازه‌ها را نیز برای حفظ آبروی افراد صفر کنیم.

امام جمعه گرمسار با بیان اینکه در مجموع حدود یک میلیارد ریال کمک نقدی توسط مردم و نهادها جمع‌آوری شده است، تصریح کرد: رزمایش کمک مومنانه اقدام خوبی بود که ایجاد بانک اطلاعاتی مناسبی از نیازمندان را به دنبال داشت که به لطف خدا این رزمایش با جلب اعتماد عمومی مردم و همچنین نهادهای خدمت‌رسان، برکات بسیار خوبی را داشت و موجب یکپارچه شدن و هم‌افزایی گروه‌های مختلف در این زمینه شد که بعد از ماه مبارک رمضان نیز از این ظرفیت برای کمک به نیازمندان استفاده می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*