دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

هیات ارشد سیاسی - اقتصادی سوریه راهی تهران شد

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، هیئت ارشد سیاسی اقتصادی سوریه به منظور شرکت در کمیسیون اقتصادی مشترک دو کشور و دیدار با همتایان ایرانی خود راهی تهران شد.

فیصل مقداد وزیر امور خارجه، سامر الخلیل وزیر اقتصاد و ایاد الخطیب وزیر ارتباطات و فناوری سوریه به همراه جمعی از مدیران ارشد و کارشناسان وزارتخانه‌های مربوط این هیئت را تشکیل می‌دهند.

هیات ارشد سوریه در فرودگاه بین المللی دمشق با بدرقه علیرضا آیتی کاردار جمهوری اسلامی ایران در سوریه راهی کشورمان شد.

قرار است، در این سفر کمیسیون اقتصادی مشترک دو کشور، راهکار‌های اجرایی کردن سند‌های همکاری امضا شده در جریان سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به سوریه و توافق صورت گرفته بین دو کشور را برای ایجاد طرح‌های راهبردی پیگیری کنند.

سامر الخلیل وزیر اقتصاد سوریه و مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی ایران ریاست هیئت‌های دو کشور را در کمیسیون مشترک اقتصادی برعهده دارند.

در نشست‌های کمیسیون اقتصادی مشترک که قرار است تا پایان هفته جاری ادامه داشته باشد، همه موضوعات مورد علاقه دو کشور پیگیری و روند اجرای یادداشت تفاهم‌های امضا شده در سفر اخیر آقای رئیسی به دمشق مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در جریان سفر اردیبهشت ماه رئیس جمهور کشورمان به سوریه، 15 سند همکاری در بخش‌های انرژی، نفت، گاز، کشاورزی، مناطق آزاد، ارتباطات و حمل و نقل به امضای دو طرف رسید.

ایاد خطیب وزیر ارتباطات و فناوری سوریه که به دعوت ویژه عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان برای گفتگو درباره همکاری در حوزه ارتباطات و فناوری و مسائل مربوط به حوزه کاری دو وزارتخانه، به همراه این هیات در تهران حضور خواهد داشت.

فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه نیز در جریان این سفر در دیدار با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان درباره آخرین تحولات سیاسی و مسائل مورد علاقه تهران و دمشق رایزنی خواهد کرد.

هیئت ارشد سوری نیز در جریان این سفر علاوه بر دیدار با مقامات رسمی کشورمان با جمعی از بازرگانان و صاحبان صنایع کشورمان و نیز نمایندگان شرکت‌های ایرانی که درصدد سرمایه گذاری در سوریه برآمدند، دیدار و گفتگو خواهد کرد.