چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

هیج غیربومی اجازه ورود به جاسک را ندارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هیج غیربومی اجازه ورود به جاسک را ندارد

بندرعباس - ایرنا - فرماندار جاسک گفت: با هدف کنترل کامل وضعیت شیوع ویروس کرونا، مبادی ورودی شهر به صورت کامل تحت کنترل است و هیچ غیر بومی اجازه ورود به این شهر ساحلی را ندارد.

محمد رادمهر روز سه شنبه درنشست پیشگیری و کنترل ویروس کرونا درشهرستان افزود: برای عبور از این شرایط و رفع مشکل کرونا باید تمام مسافرت ها، تجمع های دوستانه و مجالس ترحیم و عروسی تا اطلاع ثانوی لغو شود. وی بیان داشت: یکی از بهترین اقدام ها در بحث پیشگیری از بیماری کرونا خودقرنطینه ای و حتی الامکان ماندن در خانه و پرهیز از هر گونه اجتماع است. رادمهر تاکیدکرد: شهروندان برای کارهای غیرضروری از خانه خارج نشوند و با رعایت بهداشت فردی از شیوع این بیماری جلوگیری کنند. رییس شورای سلامت جاسک اظهارداشت: کادر درمانی و همه مسوولان شهرستان برای پیشگیری از کرونا و درمان بیماران مشکوک به آن در تلاش هستند و آزمایشگاه تشخیص این بیماری در بندرعباس مرکز استان فعال شده است. رادمهر با قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی و کادر پزشکی در خصوص تلاش ها و مجاهدت های شبانه روزی درکنترل، درمان و مبارزه با بیماری کرونا گفت: شهروند از نبود ماسک، مواد ضدعفونی کننده و دستکش بهداشتی که مهم‌ترین دغدغه برای پیشگیری از این بیماری است، نگران هستند. ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان سارس می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر 30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است. دوره نهفتگی نسبت طولانی این بیماری تنفسی مرگ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند. درحال حاضر 305 نفر به دلیل بیماری حاد تنفسی در استان هرمزگان بستری شده‌اند که از این تعداد 107 نفر مشکوک به کرونا هستند. از این تعداد 9 نفر مثبت و 69 نمونه منفی اعلام شده است و 192 نفر نیز ترخیص شدند. از 9 مورد مثبت اعلام شده، 8 مورد با بهبود وضعیت ترخیص یافتند و یک مورد دیگر به علت تصادفی که رخ داده و به بیمارستان مراجعه کرده بستری است. شهرستان جاسک در 300 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*