سه‌شنبه 10 مهر 1403

واحد دوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی آریان زنجان آماده اتصال به شبکه سراسری است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
واحد دوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی آریان زنجان آماده اتصال به شبکه سراسری است

تهران - ایرنا - مجری طرح نیروگاه‌های خصوصی شرکت برق حرارتی با اشاره به برق‌دار شدن پست 400 کیلوولت نیروگاه آریان زنجان، گفت: در حال حاضر این پست برای اتصال واحد دوم گازی نیروگاه به شبکه سراسری برق کشور آماده شده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو،«روح‌اله اسپنانی» افزود: پست 230 کیلوولت نیروگاه پیش از این برای اتصال واحد اول گازی برق‌دار شده بود.

وی ادامه داد: ظرف چند روز آینده با حل مشکل گازرسانی نیروگاه آریان توسط شرکت گاز استان زنجان و گازدار شدن خط اختصاصی نیروگاه، امیدواریم با فاصله زمانی 10 روزه پس از انجام تست‌ها و پروسه‌های راه‌اندازی، شاهد سنکرون هر دو واحد گازی این نیروگاه باشیم. این مقام مسوول خاطرنشان کرد: احداث نیروگاه آریان زنجان در راستای توسعه تولید برق در شمال‌غرب کشور و پاسخگویی به رشد مصرف برق در منطقه با بهره‌گیری از توربین‌های گازی Map2B ساخت مپنا و راندمان 54 درصد در دستور کار قرار گرفته است. مجری طرح نیروگاه‌های خصوصی شرکت برق حرارتی ظرفیت این نیروگاه سیکل‌ترکیبی را 546 مگاوات برشمرد و گفت: این مجموعه دارای دو واحد گازی 183 مگاواتی و یک واحد بخار 180 مگاواتی است که پروژه توسط شرکت توسعه انرژی شمال و جنوب در حال اجرا است. اسپنانی حجم سرمایه‌گذاری در این پروژه را در حدود 290 میلیون یورو عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: نیروگاه سیکل‌ترکیبی آریان (زنجان2) در 80 کیلومتری اتوبان زنجان به تبریز و در نزدیکی روستای چوروک علیا در حال ساخت است.

برچسب‌ها