شنبه 8 اردیبهشت 1403

واردات دام از بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان 218 درصد رشد داشت

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
واردات دام از بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان 218 درصد رشد داشت

مبین علی میر، مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: واردات انواع دام از بازارچه‌های مرزی استان در سال 1401 نسبت به مدت مشابه سال قبل218 درصد رشد داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مبین علی میر در گفت وگو با خبرنگار عصرهاموناز واردات حدود هفت هزار انواع دام از طریق بازارچه های مرزی سیستان وبلوچستان خبر داد و بیان کرد: واردات انواع دام زنده از طریق بازارچه‌های مرزی این استان 218 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است، که این افزایش علاوه بر تامین گوشت استان و کشور خلاءهای اشتغال را در منطقه پُر و حرکتی در جهت تحقق شعار سال خواهد بود.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان تنها استانی است که قاچاق دام از مرزهای آن انجام نمی شود، افزود: پیش‌بینی می شود امسال 20 هزار راس انواع دام از بازارچه های مرزی وارد استان شود. این مقام مسئول با بیان اینکه کشتارگاه پیشین پس از سه سال تعطیلی فعال شده است، گفت: با این میزان ظرفیت واردات چندین کشتارگاه دیگر نیز فعال خواهد شد که لازمه تحقق این امر خریداری گوشت توسط دولت است. وی تصریح کرد: در صورت خرید گوشت از این استان به راحتی می توان نیاز کشور را تامین کرد و قیمت بازار را شکست؛ در غیر اینصورت باید اجازه صادرات گوشت ا از استان را فراهم کنند. مدیر بازارچه‌های مرزی استان اظهار کرد: سیستان و بلوچستان گنجینه‌ای عظیم از منابع طبیعی و اقتصادی است که قطعاً با شناساندن هرچه بیشتر آنها در سطح ملی و بهره‌برداری کارشناسانه می‌توان اقتصاد منطقه را متحول کرد. انتهای پیام /