پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

واکنش انصارالله یمن به حمله اسرائیل به لبنان

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
واکنش انصارالله یمن به حمله اسرائیل به لبنان

اقتصادنیوز: سخنگوی جنبش انصارالله یمن حمله رژیم صهیونیستی به لبنان و وقوع انفجارهای متعدد در این کشور را محکوم کرد و آن را نقض حاکمیت لبنان برشمرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت که حمله امنیتی اسرائیل به لبنان و هدف قرار دادن شمار زیادی از غیرنظامیان را محکوم می‌کنیم.

عبدالسلام افزود که این حمله رژیم صهیونیستی یک جنایت و نقض حاکمیت لبنان است.

وی همچنین تأکید کرد: ما یقین داریم که لبنان قادر است با همه چالش‌ها مقابله کند؛ لبنان از مقاومتی برخوردار است که می‌تواند در برابر رژیم صهیونیستی بازدارندگی ایجاد کند و در صورت هر گونه تشدید تنشی علیه لبنان، هزینه سنگینی را به آن تحمیل کند.

رسانه‌ها عصر امروز سه‌شنبه - 27 شهریور 1403- از منفجر شدن چند دستگاه ارتباطی (پیجر) در چند منطقه لبنان خبر دادند.

خبر مرتبط یمن مشخصات موشک شلیک‌شده به تل‌آویو را تشریح کرد + فیلم

اقتصادنیوز: ارتش یمن یک روز پس از شلیک موشک ما فوق صوت خود به سمت هدفی نظامی در نزدیکی تل آویو، از این موشک تحت عنوان «فلسطین 2» رونمایی کرد.

در همین ارتباط خبرگزاری آمریکایی آسوشپتدپرس در خصوص علت این انفجارها نوشت: پیجرهای جدیدی که همراه اعضای حزب الله بوده دارای باتری های لیتیومی بودند که ظاهرا منفجر شده اند.

وال استریت ژورنال نیز به نقل از منابع آگاه گزارش داد: دستگاه‌های ارتباطی هدف قرار گرفته در لبنان بخشی از محموله جدیدی بود که حزب‌الله اخیرا دریافت کرده است.

این رسانه آمریکایی به نقل از منابع نزدیک به حزب‌الله گزارش داد: برخی افراد احساس کردند دستگاه ها داغ شده و قبل از انفجار از شر آنها خلاص شدند.

«فراس الأبیض» وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد که در نتیجه انفجار دستگاه‌های پیجر در چند نقطه این کشور، تاکنون 9 نفر از جمله یک دختر بچه به شهادت رسیدند.

الأبیض افزود که حدود 2750 نفر نیز در این انفجارها زخمی شده‌اند که حال 200 نفر از آن‌ها وخیم است و مجروحان در 100 بیمارستان در حال درمان هستند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
واکنش انصارالله یمن به حمله اسرائیل به لبنان 2