دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

واکنش ترامپ به اعتراضات در دانشگاههای آمریکا / بایدن دوست اسرائیل نیست!

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
واکنش ترامپ به اعتراضات در دانشگاههای آمریکا / بایدن دوست اسرائیل نیست!

رئیس جمهوری سابق آمریکا، جو بایدن را مسئول تشدید اعتراضات در دانشگاه‌های این کشور دانست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ترامپ با انتقاد از رئیس جمهور آمریکا، اعتراضات و تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده را هرج و مرج نامید و جو بایدن را مسئول تشدید اعتراضات در دانشگاه‌های این کشور دانست.

وی با بیان اینکه بایدن در مورد این اعتراضات و تظاهرات‌ها سیگنال اشتباهی را به مردم آمریکا ارسال می‌کند، اظهار کرد: وی از کلمات اشتباه استفاده می‌کند و لحن او هنگام استفاده از این کلمات نیز اشتباه است و نمی‌داند که از چه کسی حمایت می‌کند.

ترامپ سیگنال‌هایی که بایدن ارسال می‌کند را بسیار بد دانست و خاطرنشان کرد: مطمئنا بایدن دوست جهان عرب نیست اما من می‌توانم به شما بگویم که او دوست (رژیم) اسرائیل هم نیست.

رئیس جمهور سابق آمریکا در ادامه با انتقاد از حضور انبوه ماموران در اطراف دادگاه منهتن برای دور نگه داشتن حامیان وی از این دادگاه، افزود: چطور برای جلوگیری از حضور حامیان من در اطراف دادگاه می‌توانند این همه نیروی پلیس در اینجا مستقر کنند اما نیرویی برای استقرار در دانشگاه‌ها، جایی که افراد بسیار تندرو می‌خواهند آنجا را ویران کنند، ندارند؟

به گزارش ایرنا، همزمان با گذشت 200 روز از جنگ اسرائیل در غزه و تداوم جنایات بی مجازات این رژیم علیه مردم بیگناه فلسطین به پشتوانه حمایت‌های مالی، نظامی و سیاسی دولت جو بایدن، دانشگاه‌های آمریکا صحنه سرکوب دانشجویان از سوی پلیس است.

پلیس نیویورک روز سه‌شنبه به وقت محلی اعلام کرد که 133 دانشجوی بازداشت شده دانشگاه نیویورک پس از صدور احضاریه دادگاه برای آنها آزاد شده‌اند.

این در حالی است که در «تحصن همبستگی با غزه» در دانشگاه کلمبیا واقع در نیویورک آمریکا نیز پس از تماس مسئولان این دانشگاه با پلیس برای ورود به محوطه دانشگاه، بیش از 100 دانشجو دستگیر شدند که این اقدام دانشگاه کلمبیا و پلیس آمریکا باعث تشدید تنش‌ها و فضای امنیتی شدیدی در محیط این دانشگاه شده است.

نعمت مینوچه شفیق رئیس دانشگاه کلمبیای نیویورک روز دوشنبه در ایمیلی به کارکنان و دانشجویان این دانشگاه گفت که کلاس‌های حضوری لغو شده‌اند و تمامی کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.

همزمان با برپایی تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های نیویورک و کلمبیا، اعتراض‌ها به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در دیگر دانشگاه‌های آمریکا از جمله دانشگاه ییل نیز بالا گرفته است.

مقاومت فلسطین 15 مهرماه (هفتم اکتبر 2023) در پاسخ به چندین دهه جنایات رژیم صهیونیستی عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه علیه مواضع رژیم اسرائیل انجام دادند و این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، بطور وحشیانه اقدام به بمباران این منطقه تحت محاصره کرد و پس از مدتی، حملات زمینی خود را آغاز کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی از همان آغاز هدف اصلی خود از جنگ علیه نوار غزه را بازگرداندن اسیران صهیونیست در نزد مقاومت و نابودی جنبش حماس اعلام کرد اما در نهایت، بعد از 48 روز مجبور شد که به آتش بس موقت تن داده و از راه مذاکره با جنبش حماس تعدادی از اسرای خود را در مقابل اسرای فلسطینی آزاد کند.

رژیم صهیونیستی سپس با آغاز مجدد جنگ علیه غزه اعلام کرد که هدف از این اقدام فشار بر جنبش حماس برای آزادی سایر اسیران صهیونیست و نابود کردن این جنبش است اما جنبش حماس نیز در مقابل اعلام کرد که تا زمانی که یک آتش بس دائمی و پایدار برقرار نشود، اسیران صهیونیست آزاد نخواهند شد و آزادی آنها نیز از طریق تبادل با اسیران فلسطینی خواهد بود.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید