شنبه 9 تیر 1403

واکنش لبنان به تهدیدهای اسرائیل / این قطعنامه‌ها اجرایی شوند

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
واکنش لبنان به تهدیدهای اسرائیل / این قطعنامه‌ها اجرایی شوند

اقتصادنیوز: نخست‌وزیر پیشبرد امور (موقت) لبنان طی سخنانی در واکنش به تهدیدهای روزافزون مقامات رژیم صهیونیستی علیه کشورش، بر ضرورت مهار کردن این رژیم و جلوگیری از جاه‌طلبی‌های آن تاکید کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان امروز (چهارشنبه) در این باره اظهار داشت: باید جلوی جاه‌طلبی‌ها و طمع‌ورزی‌های اسرائیل گرفته شود و ثبات و منافع لبنان در گرو درگیری‌های بسیار پیچیده و جنگ‌های بی‌پایان قرار نگیرد.

وی تاکید کرد: باید برای مهار جاه‌طلبی اسرائیل، قطعنامه‌های سازمان ملل اجرا شوند.

میقاتی در ادامه خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا مانع تبدیل لبنان به میدان درگیری مسلحانه شویم.

طی چند هفته گذشته با شدت گرفتن تنش در مرز لبنان و فلسطین اشغالی و تداوم حملات موشکی و توپخانه‌ای حزب‌الله به مواضع رژیم صهیونیستی، ترس و نگرانی صهیونیست‌ها از احتمال وقوع جنگی دیگر در کنار ادامه جنگ در نوار غزه، بیشتر شده است به همین دلیل مقامات این رژیم تهدیدهای توخالی خود علیه لبنان و حزب‌الله را تشدید کرده‌اند.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

از ابتدای عملیات حزب‌الله در شمال فلسطین اشغالی، شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست در این منطقه ناگزیر به ترک خانه‌های خود شده‌اند و بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، بیشتر ساکنان مانده در این منطقه، از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به هزینه سنگین جنگ برای این رژیم در همه زمینه‌ها از جمله اقتصادی در شهرک‌های صهیونیست نشین شمال فلسطین اشغالی و به ویژه بخش کشاورزی اذعان کرده‌اند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید