جمعه 30 شهریور 1403

واکنش موحد به بی‌احترامی نماینده طالبان در همایش وحدت اسلامی به سرود ملی ایران

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
واکنش موحد به بی‌احترامی نماینده طالبان در همایش وحدت اسلامی به سرود ملی ایران

اقتصادنیوز: نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس بر لزوم پیگیری و برخورد با بی‌احترامی و رفتار خلاف عرف دیپلماتیک نماینده طالبان در همایش وحدت اسلامی به سرود ملی ایران تاکید کرد و گفت که شرق و غرب بدانند جسارت به ایران و ایرانی هزینه سنگینی برایشان خواهد داشت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام سیدمحمد موحد در مطلبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

«بی احترامی و رفتار خلاف عرف دیپلماتیک نماینده طالبان در همایش وحدت اسلامی به سرود ملی ایران عزیز آن هم در حضور رئیس جمهور محترم باید توسط وزارت خارجه و دولتمردان با جدیت پیگیری و برخورد شود تا شرق و غرب بدانند جسارت به ایران و ایرانی هزینه سنگینی برایشان خواهد داشت.»

نماینده طالبان در سی‌وهشتمین همایش بین‌المللی وحدت اسلامی که روز پنج‌شنبه در تهران برگزار شد، برای احترام به سرود ملی ایران از جای خود برنخاست.

«حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «عدم احترام به اصول دیپلماتیک با بهانه ممنوعیت نواختن موسیقی از مبادی شریعت معنا و مصداقی ندارد، چه اگر این بود استماع را نیز شامل می‌گردید».

در پی اقدام غیرمتعارف و غیرقابل قبول نماینده اعزامی افغانستان به کنفرانس وحدت اسلامی در عدم احترام به سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، رئیس اداره دوم آسیای جنوبی وزارت امور خارجه سرپرست سفارت این کشور را به وزارت امور خارجه احضار کرد.

مقام دینی افغانستانی شرکت کننده در کنفرانس وحدت اسلامی با انتشار پیامی تصویری، بر احترام کامل به جمهوری اسلامی ایران و اهمیت روابط دوجانبه تاکید کرد و ضمن عذرخواهی بابت سوءتفاهم ایجاد شده گفت به هیچ وجه قصد بی احترامی نداشته است.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید