دوشنبه 16 مهر 1403

واکنش هاوانا به سکوت آمریکا در خصوص حمله به سفارت کوبا در واشنگتن

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
واکنش هاوانا به سکوت آمریکا در خصوص حمله به سفارت کوبا در واشنگتن

تهران - ایرنا - رییس جمهوری کوبا سکوت آمریکا در مورد حمله به سفارت این کشور در واشنگتن را مانند همدستی در این اقدام خواند.

میگل دیاز کانل بامداد شنبه در پیامی توییتری نوشت: تقریبا یک ماه از حمله به سفارت کوبا در واشنگتن می‌گذرد و سکوت دولت امپریالیسم همانند همدستی است.

به گفته دیاز کانل، در حمله به سفارت کوبا در واشنگتن گروه‌ها و تأمین مالی تروریسم وجود دارد که برغم ادعای هاوانا تحت پیگرد قانونی قرار نمی‌گیرند.

پلیس واشنگتن در 11 اردیبهشت سالجاری از حمله مسلحانه یک فرد مهاجم به سفارت کوبا در آمریکا خبر داد و اعلام کرد که این فرد مهاجم دستگیر شده است.

در پی وقوع تیراندازی در محل سفارت کوبا در آمریکا، پلیس واشنگتن و سرویس مخفی ایالات متحده وارد عمل شده و فرد مهاجم را دستگیر کردند.

سرویس مخفی ایالات متحده که یکی از وظایفش تأمین امنیت شخصیت‌های عالی‌رتبه خارجی مقیم آمریکا است، اعلام کرده که این حمله، تلفاتی بر جای نگذاشته است.

پلیس واشنگتن نیز اعلام کرد، بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد فرد مهاجم الکساندر آلازو، 42 ساله بوده که با یک سلاح بدون مجوز به سمت این ساختمان دیپلماتیک تیراندازی کرده است.

روابط کوبا - آمریکا در دوران باراک اوباما رییس جمهوری پیشین آمریکا در مسیر بهبودی قرار گرفت و در آن دوران کاخ سفید برخی محدودیت‌ها را علیه هاوانا لغو کرد.

به نظر می‌رسید روابط 2 کشور پس از دهه‌ها تنش رو به گرمی گام بردارد. اما با حضور دونالد ترامپ در سمت ریاست جمهوری آمریکا، دولت واشنگتن سیاست‌های خصمانه علیه کوبا را احیا کرد و فشارهای اقتصادی و سیاسی را علیه این کشور منطقه آمریکای لاتین افزایش داد.

*س_برچسب‌ها_س*