سه‌شنبه 17 مهر 1403

وزارت کشور برنامه مشخصی برای مقابله با قاچاق تدوین کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
وزارت کشور برنامه مشخصی برای مقابله با قاچاق تدوین کند

تهران - ایرنا - نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی خواستار تدوین برنامه مشخصی از سوی وزارت کشور برای مقابله با خصوص قاچاق دارو و نهاده‌های دامی شد.

«سیدمرتضی خاتمی» در جلسه علنی مجلس روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انتظار داریم با توجه به اهمیت وزارت کشور و اشراف این وزارتخانه به تمام شئونات کشور، وزیر با آمار و شاخص‌ها مسائل مهم کشور را گزارش دهند.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود (استان زنجان) در مجلس شورای اسلامی به اهمیت کادرسازی از سوی وزارت کشور اشاره کرد و افزود: این وزارتخانه در هر دوره سهم بسزایی در تربیت نیروهای متخصص، ماهر و کادرسازی داشته تا بتواند در سطوح بخشداران و فرمانداران نقش بسزا ایفا کند اما متأسفانه اکنون ضعف‌هایی در این بخش‌ها وجود دارد و شاهدیم که مشکلاتی در این حوزه به وجود آمده است.

خاتمی درباره اهمیت برخورد با قاچاق در کشور هم عنوان کرد: شاید وزیر کشور نقش مستقیمی در این مورد نداشته باشد اما با توجه به مسئولیت این وزارتخانه در بحث تأمین امنیت مرزها انتظار داریم وزارت کشور برنامه مشخصی برای مقابله با قاچاق به ویژه بحث قاچاق دارو و نهاده‌های دامی داشته باشد.

وی گفت: کشور ما حادثه‌خیز است و وزارت کشور به عنوان متولی مدیریت بحران باید آمادگی خود را از لحاظ کمی و کیفی پیش از بروز حادثه تأمین کند تا در زمان بروز حوادث زمان را از دست ندهد.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس خاطرنشان کرد: وزارت کشور باید با توجه به اهمیت آمایش سرزمینی از این ظرفیت برای کشور استفاده کرده و همچنین از زیرساخت‌های نیروی انتظامی حمایت ویژه انجام دهد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*