سه‌شنبه 17 مهر 1403

وزش نسیم مهر برای آزادی زندانیان / 150 زندانی با کمک 2 میلیاردی خیران آزاد شدند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
وزش نسیم مهر برای آزادی زندانیان / 150 زندانی با کمک 2 میلیاردی خیران آزاد شدند

خیران در عرصه های مختلف اقدامات قابل توجهی انجام داده اند و طی سال های اخیر در عرصه کمک به خانوارهای زندانیان نیازمند نیز گام برداشته اند تا بتوانند با کمک های خود این خانوارها را از آسیب های مختلف در امان نگهدارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، همیشه دستان پرسخاوتی هستند که سبب می شود نسیم مهر بر چهره های نیازمند بنشیند و بزرگترین هدیه را که لبخند است به این افراد تقدیم نماید.

خیران در عرصه های مختلف سلامت، بهداشت، تهیه منزل، جهیزیه، کمک به دانش آموزان و ساخت مدرسه اقدامات قابل توجهی انجام داده اند اما طی سال های اخیر در عرصه کمک به خانوارهای زندانیان نیازمند نیز گام برداشته اند تا بتوانند با کمک های خود این خانوارها را از آسیب های مختلف در امان نگهدارند.

دست یاری به سمت خانواده زندانیان

بسیاری از زندانیان، سرپرستان خانوار هستند که در زمان طی کردن دوران محکومیت، خانواده های آنها با مشکلات عدیده ای همراه می شوند، مشکلاتی که اگر مورد توجه قرار نگیرد می تواند زمینه را برای یک آسیب اجتماعی بزرگتر فراهم نماید.

از همین رو خیران تلاش کرده اند تا با کمک های نقدی و غیر نقدی این خانواده ها را یاری کنند و در همین راستا یک روز به نام نسیم مهر نامگذاری شده تا فرصت بیشتری برای بازنگری و کمک به این خانواده ها فراهم گردد.

عبدالمجید کشوری مدیرکل زندان های لرستان اظهار داشت: یکی از اقدامات صورت گرفته برای کمک به زندانیان جرائم غیر عمد، آزادسازی این افراد با کمک خیران بوده که طی یک سال گذشته با مساعدت و همکاری 2 میلیارد تومانی خیران 150 زندانی از زندان آزاد شدند.

توزیع بسته معیشتی و جهیزیه

وی افزود: از دیگر حمایت های صورت گرفته توزیع 655 بسته معیشتی و بهداشتی به ارزش 270 میلیون تومان و 95 میلیون تومان کارت هدیه 180 هزار تومانی بوده است.

مدیرکل زندان های لرستان تصریح کرد: طی دو سال گذشته که آموزش های مدارس به صورت غیر حضوری برگزار شد، برای اینکه فرزندان این خانواده ها از تحصیل بازنمانند تعداد 40 عدد تبلت تهیه و در بین آنها توزیع شد، علاوه بر این 300 دانش آموز نیز بسته های لوازم التحریر را دریافت کردند.

کشوری بیان کرد: تهیه دو سری جهیزیه و پرداخت 20 میلیون تومان کمک هزینه درمان از دیگر خدماتی بوده که ارائه شده است و برای 12 نفر از خانواده های زندانی نیز فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی بیان کرد: از دیگر خدمات ارائه شده پرداخت مستمری به 620 خانوار زندانی بوده است و پرداخت کمک هزینه اجاره منزل به پنج خانواده زندانی از دیگر اقدامات صورت گرفته می باشد.

انتهای پیام /

وزش نسیم مهر برای آزادی زندانیان / 150 زندانی با کمک 2 میلیاردی خیران آزاد شدند 2
وزش نسیم مهر برای آزادی زندانیان / 150 زندانی با کمک 2 میلیاردی خیران آزاد شدند 3