پنج‌شنبه 19 مهر 1403

وزیر اقتصاد

وزیر اقتصاد

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از هفته‌نامه تازه‌های اقتصاد، معاون نظارت بانک مرکزی به دوره 6 ماهه تا زمان عملیاتی شدن قانون جدید بانک مرکزی اشاره کرد و اظهار داشت: در این مقطع زمانی، آئین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و اقدامات لازم برای اجرای قانون جدید، باید از سوی بانک مرکزی تدوین شود. محمدپور بازنگری در قانون پولی و بانکی کشور را از دغدغه‌های اصلی نهاد‌های تصمیم‌ساز اقتصادی...

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه فرارو

با تصویب قانون بانک مرکزی به نظر می‌رسد این بانک در حوزه سیاست‌گذاری پولی استقلال بالاتری پیدا کرده و در عین حال حوزه نظارت آن نیز بیشتر شده است. این قانون 67 ماده دارد و این مواد جایگزین مواد یک تا 17، بخشی از بندهای مواد یک تا 17، بندهای ب و ج ماده 18، مواد 19 تا 26.42 تا 44 قانون پولی و بانکی شده است. همچنین تلاش شده اختیارات و وظایف بانک مرکزی در درون متن قانون به تفصیل بیان شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

شورای عالی نظارت روز دوشنبه بار دیگر جلسه‌ای در خصوص بررسی انتخابات اتاق ایران برگزار خواهد کرد. هرچند با گذشت چهار ماه از این همه‌پرسی، فعالیت‌های اتاق ایران آغاز شده، اما دولت که مهم‌ترین طرف فعالان اقتصادی است، به دلیل حواشی انتخابات، از حضور در جلساتی که مجاری مهمی برای شنیدن و بررسی مشکلات بخش‌خصوصی است، امتناع کرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مجید عشقی، رییس سازمان بورس گفت: وزارت راه و شهرسازی اعلام کند که برای پروژه نهضت ملی مسکن به چه میزان مصالح ساختمانی نیاز دارد و این میزان مصالح ساختمانی به چه کسانی با چه ساز و کاری تخصیص یابد که در این باره اقدام کنیم.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایلنا نوشت: رییس سازمان بورس گفت: وزارت راه و شهرسازی اعلام کند که برای پروژه نهضت ملی مسکن به چه میزان مصالح ساختمانی نیاز دارد و این میزان مصالح ساختمانی به چه کسانی با چه ساز و کاری تخصیص یابد که در این باره اقدام کنیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: پیش از این رئیس سازمان بورس گفته بود دولت برنامه‌ای برای خروج سیمان و فولاد از بورس ندارد اما به تازگی اعلام کرده طبق نیاز وزارت راه و شهرسازی می‌توان در عرضه سیمان و فولاد برای پروژه مسکن ملی از طریق صندوق‌های کالایی یا ابزار مشتقه کمک گرفت.

وب‌گاه خبر آنلاین

روند خروج سهام از بورس در حالی ادامه دارد که دو سال قبل مقامات دولت سیزدهم، حل بحران بورس را یکی از ساده‌ترین و پیش‌پاافتاده‌ترین اقدامات در دست اجرا معرفی می‌کردند. وعده ای که خاندوزی و تیم اقتصادی دولت بارها درباره اش زمان اعلام کردند و بی هیچ حاصلی پیش رفته است.

خبرگزاری تسنیم

عضو اتاق بازرگانی مشهد با اشاره به تاخیر 4 ماهه در برگزاری جلسه شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی ایران برای رسیدگی به تخلفات انتخاب سلاح ورزی گفت: از وزیر صمت انتظار می رود بیش از این به اتاق بازرگانی صدمه وارد نکند.

وب‌گاه مشرق نیوز

با تصویب قانون بانک مرکزی اصلاحات وسیعی در حوزه قوانین پولی و بانکی رخ داد به‌گونه‌ای که بانک مرکزی در حوزه سیاست‌گذاری پولی از استقلال بالاتر و در حوزه نظارت از اقتدار بسیار بیشتری برخوردار شده است.

خبرگزاری تسنیم

وزیر اقتصاد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از هدایت سرمایه‌گذاری خارجی به‌سمت اجرای طرح‌های مبتنی بر توسعه پایدار و ورود سرمایه گذاران خارجی استقبال می‌کند، گفت: تمام تلاش خود را در جهت ترویج و حمایت از سرمایه گذاران انجام می‌دهیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزیر اقتصاد گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن استقبال از هدایت سرمایه‌گذاری خارجی به‌سمت اجرای طرح‌های مبتنی بر توسعه پایدار، از ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور استقبال می کند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در دیدار با ربکا گرینسپن دبیرکل آنکتاد (کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل) در جریان شرکت در مجمع جهانی سرمایه‌گذاری (WIF) افزود: موضوع این دیدار اجرای مطالبات این نهاد از کشور‌های عضو سازمان ملل در خصوص رویکرد‌های مربوط به توسعه پایدار مبتنی بر ملاحظات محیط زیستی و تغییرات آب و هوایی و میزان سرمایه‌گذاری خارجی...