یک‌شنبه 15 مهر 1403

وزیر اقتصاد

وزیر اقتصاد

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی گفت: نرخ تسهیلات کارکنان بانک های دولتی از 10 تا 23 درصد است. حتی وام 300 میلیون تومانی قرض الحسنه که بر اساس مجوز دولت دستگاه های دولتی می توانستند به کارکنان خود پرداخت کنند از سوی نظام بانکی محقق نشد.

خبرگزاری مهر

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بانک مرکزی اختیارات قانونی لازم در رابطه با اعمال نظارت بر سیاست‌های پولی بانکها را دارد و می‌تواند نظارت مناسبی در این بخش داشته باشد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

در روز کم‌نوسان بازار داخل، قیمت انس طلا به زیر 2500 دلار فت، با تغییر دولت، گمانه‌زنی‌های جدیدی در بازار شکل گرفته، تحلیل جدید بیت‌کوین چه می‌گوید؟

خبرگزاری تسنیم

همگرایی نرخ ارز نیمایی و غیر رسمی در کنار تقویت نظارت های گمرکی و بروز رسانی ساز و کار تعیین ارزش در راستای مدیریت تخلفات بیش اظهاری واردات و کم اظهاری صادرات می تواند گام مهمی در راستای بهبود کسری تراز گمرکی باشد.

وب‌گاه تابناک

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به حمایت وزیر اقتصاد از رانت وام بانک‌ها به کارکنان خود، گفت: موضوع بی‌عدالتی در قواعد و نگاه غلط وزیر اقتصاد در تسهیلات بانکی را باید با کمک از ابزارهای تقنینی و نظارتی به نفع حکمرانی عادلانه تغییر داد.

خبرگزاری تسنیم

بسیاری از مراکز اصلی فروش و واردات تلفن همراه در حوزه مرکز شهر تهران قرار دارد و موضوع فرار مالیاتی واردکنندگان آیفون‌های رفرش و ریپک نیز از سال گذشته مطرح شده است، انتظار می رود اداره کل مربوطه در خصوص اقدمات تخصصی انجام شده شفاف‌سازی کند.

وب‌گاه فرارو

به گفته رئیس موسسه تحقیقات جمعیتی کشور میانگین سن در اولین ازدواج زنان و مردان کشور به ترتیب به میزان 5.5 و 3.5 سال تفزایش یافته است.

وب‌گاه گسترش

ارزش معاملات برق در بورس انرژی ایران به بیش از 10 هزار میلیارد تومان رسید. یکی از چالش‌های صنعت برق، مسئله قیمت‌گذاری دستوری است. اما با عرضه برق در بورس انرژی، به دلیل شفافیت در معاملات و روند بورس که قیمت‌ها بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شوند، نرخ‌ها به واقعیت نزدیک‌تر می‌شوند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: معامله‌گران معتقدند کمبود طلا در بازار و تعطیلات هفته جاری دو عامل مهمی هستند که زمینه ساز افزایش قیمت‌ها در بازار شده‌اند. به عقیده این گروه بازاریان برای جلوگیری از ریسک‌های آینده قیمت‌ها را بالا برده‌اند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ارزش معاملات برق در بورس انرژی ایران از 10 هزار میلیارد تومان فراتر رفت.

خبرگزاری دانشجو

پیشنهاد همتی برای غیر نقدی کردن تسهیلات ازدواج هنوز که هنوز است در فضای مجازی واکنش منفی می‌گیرد؛ در این گزارش به این پرداخته‌ایم که چرا زوج‌های جوان راغب به گرفتن تسهیلات نقدی هستند و تغییر آن حتی در صورتی که امتیاز ویژه‌ای بگیرند نیز برایشان جذاب نیست.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

به گفته رئیس موسسه تحقیقات جمعیتی کشور میانگین سن در اولین ازدواج زنان و مردان کشور به ترتیب به میزان 5.5 و 3.5 سال تفزایش یافته است.

وب‌گاه گسترش

عبدالناصر همتی گفت: وام ازدواج امسال بدون توجه به میزان افزایش منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها با دوبرابر شدن به 300میلیون افزایش یافته و بانک‌ها به دلیل سایر تعهدات به کندی و با تاخیر نسبت به پرداخت وام ازدواج اقدام می‌کنند که مورد اعتراض نمایندگان مجلس هم بود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مسعود پزشکیان که چندی پیش در مناظره‌های ریاست‌جمهوری از قاب صدا و سیما با مردم صحبت کرد، اکنون برای نخستین‌بار به‌عنوان رئیس‌جمهور گفته‌هایش را با مردم در میان گذاشت. او در این گفت‌وگو سعی کرد چشم‌اندازی کلی از نوع نگاه دولت در عرصه سیاسی، سیاست خارجی و اقتصاد ارائه دهد. این مصاحبه واکنش‌های متعددی از سوی کارشناسان و سیاستمداران به دنبال داشت. اغلب کارشناسان این نطق را صادقانه دانستند....