جمعه 20 مهر 1403

وزیر نفت: افزایش تعرفه گاز مشترکین پرمصرف از 16 آذر اجرایی شده است

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
وزیر نفت: افزایش تعرفه گاز مشترکین پرمصرف از 16 آذر اجرایی شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه جلسه هیات دولت امروز چهارشنبه (23 آذر) در جمع خبرنگاران گفت: هوا به شدت سرد شده است؛ امسال سردتر از دو سال پیش است به همین خاطر تدابیری انجام شده است تا زمستان از نظر تامین گاز بدون چالش باشد.

وی افزود: در مورد تعرفه های گاز مشترکین پرمصرف شاهد افزایش هستیم؛ تعرفه گاز 12 پله تعریف شده است تعرفه برای سه پله اول تغییری نکرده است، اما سایر پله ها افزایش قیمت دارند چراکه بالاتر از الگوی مصرف گاز مصرف می‌کنند.

اوجی با اشاره به اینکه افزایش تعرفه گاز مشترکین پرمصرف از 16 آذر اجرایی شده است تصریح کرد: این افزایش قیمت پرمصرفان را نقره داغ می کند، چرا باید کم‌مصرفان هزینه کسانی‌که زیاد مصرف می‌کنند را بپردازند؟ تعرفه گاز مشترکین پر مصرف از 16 آذر اعمال شده است. می توان گفت 60 تا 70 درصد مشترکین کم مصرف هستند که تعرفه برای آن‌ها تغییر نکرده است.

وزیر نفت گفت: از مردم می خواهم برای بهره مندی همه کشور از نعمت گاز همکاری کنند.

اوجی افزود: در خراسان جنوبی با کار جهادی کاملا مناطق روستایی و شهری به شبکه گاز رسانی متصل شدند.

وزیر نفت با اشاره به تعیین تکلیف بودجه در هیات دولت تصریح کرد: تیم اقتصادی دولت در حال کار هستند و می‌خواهیم اقتصاد کشور را تا حد امکان از نفت جدا کنیم.

وی در مورد تعاملات با کشور چین گفت: با کشور چین توافقات خیلی خوبی انجام شده است، در مورد توسعه میادین نفتی و گازی با شرکت های بزرگ این کشور تفاهم شده است. بالاترین رقم در تفاهمنامه با کشور چین در حوزه نفت و گاز است.

اوجی افزود: امسال سوخت هیچ واحد صنعتی قطع نخواهد شد و در صورت لزوم از گاز مایع با همان قیمت گاز استفاده می‌شود. در پالایشگاه ها افزایش کیفیت سوخت مد نظر است و پالایشگاه اصفهان به تعداد پالایشگاه های که تولید یورو 5 می کنند افزوده شده است. صنعت نفت در موضوع استفاده از شرکت های دانش بنیان پیشتاز است و تعداد این شرکت ها به 500 شرکت دانش بنیان رسیده است. در همین راستا می خواهیم تجهیزات وارداتی را به صفر برسانیم.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: هزینه گاز برای خانوار های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امام خمینی (ره) اگر مصرف گازشان از حد مجاز عبور نکند رایگان است.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

چین

جواد اوجی

وزیر نفت نفت و گاز گاز رایگان این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
وزیر نفت: افزایش تعرفه گاز مشترکین پرمصرف از 16 آذر اجرایی شده است 2
وزیر نفت: افزایش تعرفه گاز مشترکین پرمصرف از 16 آذر اجرایی شده است 3