شنبه 29 اردیبهشت 1403

وضعیت غیر عادی در پمپ بنزین ها / صف‌های طولانی، شایعه گرانی و محدودیت سوخت

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
وضعیت غیر عادی در پمپ بنزین ها / صف‌های طولانی، شایعه گرانی و محدودیت سوخت

تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شوند نشان می‌دهند صف خودورها در برخی پمپ بنزین‌های تهران تا چندین خیابان آن‌طرف‌تر ادامه یافته و برخی رسانه‌ها آن‌را به شایعه گرانی بنزین نسبت داده‌اند.

پمپ بنزین‌های تهران و بسیاری از شهرهای دیگر در بامداد چهارشنبه صحنه صف‌های طولانی خودروها و سرگردانی شهروندانی بود که از افزایش احتمالی قیمت بنزین نگران هستند.

تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شوند نشان می‌دهند صف خودورها در برخی پمپ بنزین‌های تهران تا چندین خیابان آن‌طرف‌تر ادامه یافته و برخی رسانه‌ها آن‌را به شایعه گرانی بنزین نسبت داده‌اند.

صاحبان خودرو به کارت سوخت شخصی خود دسترسی نداشته و مجبور به استفاده از کارت سوخت آزاد جایگاه‌داران شده‌اند.

سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت کشور یکی دیگر از عوامل شلوغی جایگاه‌ها را خرابی کارت‌خوان‌های سامانه سوخت دانست و اعلام کرد که با افزایش گرمای هوا تعداد خرابی این دستگاه‌ها بیش از پیش شده که در این شرایط باید گفت اگر در هر جایگاه حداقل 2 نازل غیرقابل استفاده شود، ظرفیت سوخت‌رسانی را در مجموع بسیار کاهش خواهد داد.

تاخیر در ارسال فرآورده‌ها به علت ترافیک و مسافت‌های طولانی به جایگاه‌ها در برخی از شهر‌ها و استان‌ها، عامل دیگر شلوغی و ازدحام جایگاه‌ها در چند وقت اخیر بوده است.

نواز همچنین تاکید کرد که شایعه افزایش قیمت بنزین نمی‌تواند عامل مراجعه مردم به پمپ‌بنزین‌ها باشد؛ چرا که نقش مشکلات فنی بیش از گرانی بنزین است.

جایگاه‌داران نیازمند حمایت بیشتر دولت در شرایط فعلی سوخت‌رسانی

البته سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت کشور اعتقاد دارد که جایگاه‌داران در این شرایط پای کار ایستاده‌اند و تقاضا دارند که دولت از جایگاه‌داران حمایت بیشتری انجام دهد؛ چرا که آن‌ها در صف مقدم اجرای تصمیمات هستند و مواجه حضوری با مردم دارند و برای رفع مشکلات همواره در تلاش هستند.

حدودا 2 هفته است که محدودیت سقف سوخت‌گیری در هر بار در جایگاه‌های سوخت پیاده‌سازی شده، بدین شکل که به چهار مدل 15 لیتر، 20 لیتر، 30 لیتر و 40 لیتر می‌توان از کارت آزاد جایگاه‌ها استفاده کرد.

وی همچنین سقف سوخت‌گیری برای کارت‌های شخصی را 30 لیتر، 40 لیتر و 60 لیتر دانست و گفت که برای خودرو‌های شخصی زمانی که خودرو یکبار 60 لیتر را دریافت می‌کند، 60 لیتر دوم را بین سه تا هشت ساعت زمان لازم دارد تا مجدد بتواند دریافت کند.

به گفته سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت کشور، سیاست محدودیت سقف سوخت‌گیری برای ترغیب مردم به استفاده از کارت سوخت شخصی و همچنین ذخیره سوخت در مخاذن جایگاه‌ها برای دسترسی سطح وسیع‌تری از مردم به سوخت است.

نواز همچنین معتقد است که در برخی از جایگاه‌ها ذخیره روزانه 8 هزار لیتر کارت سوخت جایگاه به علت فروش بالا به اتمام می‌رسد و جایگاه‌داران مجبور به استفاده از کارت ذخیره دوم هستند که حتی در برخی از موارد به علت حجم بالای مصرف، ظرفیت کارت ذخیره نیز در طول روز به پایان می‌رسد.

وی در پایان تاکید کرد که همدلی مسئولان، جایگاه‌داران و مردم با یکدگیر باعث رفع مشکلات کمبود بنزین در پی افزایش مصرف خواهد شد

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

وضعیت غیر عادی در پمپ بنزین ها / صف‌های طولانی، شایعه گرانی و محدودیت سوخت 2