شنبه 31 شهریور 1403

وضعیت 6 شهرستان استان مرکزی قرمز است

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
وضعیت 6 شهرستان استان مرکزی قرمز است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: 6 شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

بهروز اکرمی در هفتاد و یکمین جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی ضمن تشریح طرح جامع مدیریت هوشمند تردد از اول آذرماه و محدودیت تردد خودروها اظهار کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا از اول آذرماه طرح جدیدی را اجرا می کند که براساس آن شهرها به سه دسته قرمز، نارنجی و زرد تقسیم بندی می شود.

وی با بیان اینکه تقسیم بندی شهرها براساس شاخص های وزارت بهداشت، هر دوشنبه اعلام می شود، افزود: براساس شاخص های وزارت بهداشت 6 شهرستان استان مرکزی در وضعیت قرمز و 6 شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

اکرمی شهرستان های اراک، ساوه، دلیجان، شازند، خمین و کمیجان را در وضعیت قرمز و باقی شهرستان ها را در وضعیت نارنجی دانست.

وی بیان کرد: طبق تصمیمات اتخاذ شده و قوانین و ضوابط در شهرستان های دارای وضعیت قرمز از اول آذرماه یک سوم کارکنان دولت در محل کار حاضر خواهند شد، گروه های شغلی دو، سه و چهار به مدت 2 هفته کاملا تعطیل خواهند شد و امروز باید سازمان صمت و اتاق اصناف به صورت مکتوب این تعطیلی را به صنوف اعلام کند و ناظر عالی بر این امر دانشگاه علوم پزشکی خواهد بود و صمت نیز مسئول اجراست.

معاون استاندار تاکید کرد: در این طرح چنانچه یک واحد صنفی فعال و باز بود، نیازی به تذکر و توبیخ نیست و ماموران می توانند در لحظه اقدام به پلمب واحد کنند و نیروی انتظامی حمایت انتظامی از ماموران صمت را خواهد داشت.

وی با اشاره به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و آموزشگاه های خصوصی و حوزه های علمیه به صورت کامل در شهرهای قرمز، گفت: در صورت فعال بودن این اماکن، در مرحله اول تذکر داده می شود، در صورت تکرار، انفصال از خدمت به مدت سه ماه برای مدیران دولتی مدارس و در صورت باز بودن آموزشگاه های خصوصی مبلغ دو میلیون تومان جریمه لحاظ می شود.

اکرمی با بیان اینکه در شهرهای دارای وضعیت قرمز، تمامی مساجد، نمازهای جمعه، مراسم های مذهبی و آیینی کاملا به مدت دو هفته تعطیل خواهد بود، گفت: براساس این طرح، ورود پلاک های غیربومی به شهرها کاملا ممنوع است و در غیر این صورت یک میلیون تومان جریمه برای خودرو لحاظ می شود، همچنین تردد خودروهای شخصی در این شهرها از ساعت 21 تا 4 بامداد نیز ممکن نخواهد بود و در صورت تردد مبلغ 200 هزار تومان جریمه اعمال می شود.

وی اضافه کرد: از اول آذرماه به مدت دو هفته تردد پلاک های غیر بومی به غیر از ایران 47 و ایران 57 به استان ممنوع است و افراد ساکن در استان با پلاک های غیربومی استان مرکزی می توانند با در اختیار داشتن کارت بیمه خودروی خود که نشان از سکونت در استان دارد می توانند تردد داشته باشند، همچنین برای تردد پرسنل کارخانجات در شیفت شب، تردد کادر درمان و... کارفرما باید لیست را به فرمانداری ارسال کند و پس از تایید فرمانداری لیست در اختیار پلیس قرار می گیرد.

اکرمی در خصوص محدودیت های شهرهای نارنجی اظهار کرد: در این راستا ادارات با یک دوم ظرفیت کارمندان خود فعال خواهند بود، مدارس، دانشگاه ها، حوزه های علمیه و آموزشگاه های خصوصی تعطیل خواهند بود و ورود خودروها با پلاک غیربومی به این شهرها نیز ممنوع است.

انتهای پیام