پنج‌شنبه 19 مهر 1403

وعده جدید به اسنپ و تپسی | وزیر نفت برایب تغییر سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی چه خوابی دیده است؟

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
وعده جدید به اسنپ و تپسی | وزیر نفت برایب تغییر سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی چه خوابی دیده است؟

وزیر نفت توضیحاتی درباره نحوه تغییر سهمیه بنزین تاکسی‌های گردشی، تلفنی و اینترنتی ارائه کرد.

سهمیه بنزین اسنپ و تپسی چه شد. وزیر نفت امروز وعده ای جدید درباره سهمیه بنزین اسنپ و تپسی؛ در دستور کار است! این جدیدترین وعده دولت سیزدهم است سهمیه بنزین اسنپ و تپسی در چند ماه اخیر انتقادهای زیادی به دنبال داشته است. رانندگان اسنپ و تپسی از مدیران این شرکت ها گلایه دارند که چرا سهمیه بنزین اسنپ و تپسی ماهانه آنها را واریز نمی‌کنند و تاکسی‌های اینترنتی از دولت گله دارند که چند ماه است سهمیه‌ای به آنها نداده‌اند.

درحالی که قیمت بنزین همچنان محور اخبار روز جامعه است وزیر نفت بعد از چند ماه تاخیر در واریز سهمیه بنزین اسنپ و تپسی، وعده داده است که این موضوع در دستور کار دولت قرار دارد. رانندگان تاکسی‌های اینترنتی این روزها گلایه زیادی دارند و می‌گویند حالا که از سهمیه بنزین خبری نیست، حداقل شرکت‌ها کرایه‌ها را افزایش دهند.

وزیر نفت توضیحاتی درباره نحوه تغییر سهمیه بنزین تاکسی‌های گردشی، تلفنی و اینترنتی ارائه کرد.

جواد اوجی وزیر نفت پس از پاسخگویی مشترک همراه شهردار تهران در حاشیه جلسه هیات دولت وی با اشاره به تغییرات سهمیه سوخت تاکسی‌های اینترنتی، گفت: در گذشته سهمیه سوخت تاکسی‌های اینترنتی در ردیف بودجه کل کشور لحاظ شده و به صورت اعتباری از طریق بانک ملت انجام می‌شد اما امسال این سهمیه از ردیف بودجه کل کشور حذف شد. وزارت نفت به سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد پیشنهاد داد تا اختلاف قیمت بین نرخ آزاد بنزین و نرخ سهمیه‌ای بنزین در قالب حسابی مجزا محاسبه و به رانندگان اسنپ و تپسی پرداخت شود.

زمان تخصیص سهمیه بنزین اسنپ و تپسی؛ همچنان نامعلوم!

دولت تا پیش از این، چندان در مورد موضوع عدم تخصیص سهمیه بنزین اسنپ و تپسی پاسخگو نبوده است. چندی پیش تجارت‌نیوز تلاش کرد موضوع را از همه طرف‌های درگیر پیگیری کند. شرکت های اسنپ و تپسی تاکید کردند در این ماجرا مقصر نیستند. آنها مدعی بودند، فهرست کارکرد رانندگان هر ماه به مراجع مسئول ارسال می‌شود و عدم تخصیص سهمیه بنزین را باید از وزارت کشور و سامانه سماس پیگیری کرد. البته وزارت کشور هم باید فهرست را تایید و برای وزارت نفت ارسال کند. حالا مشخص نیست در این فرایند، کدام مرجع قصور داشته است.

حالا بعد از حداقل چهار ماه تاخیر در این موضوع که البته بسیاری از رانندگان می‌گویند حدود 7 ماه است، وزیر نفت گفته موضوع در دستور کار دولت قرار دارد؛ بدون اینکه به زمان احتمالی تخصیص این اعتبار اشاره‌ای کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ساز و کار تخصیص سهمیه بنزین اسنپ و تپسی، گزارش مشکل بنزین رانندگان اسنپ و تپسی را بخوانید.

منبع: ایسنا هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

وعده جدید به اسنپ و تپسی | وزیر نفت برایب تغییر سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی چه خوابی دیده است؟ 2