جمعه 10 فروردین 1403

وعده های مسکنی با ورود وزیر جدید به مرحله اجرایی میرسد؟

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
وعده های مسکنی با ورود وزیر جدید به مرحله اجرایی میرسد؟

درحالی مهرداد بذرپاش به عنوان وزیر راه وشهرسازی معرفی شده که ساخت 4 میلیون واحد مسکونی یکی از اصلی ترین وعده هایی است که باید اجرا شود.

بعد از گذشت 15 روز از استعفای رستم قاسمی وزیر راه وشهرسازی بالاخره هیئت دولت مهرداد بذر پاش را به عنوان گزینه اصلی برای وزارت راه وشهرسازی به مجلس معرفی کرده است.

مهرداد بذرپاش متولد 59 است، هم اکنون رئیس دیوان محاسبات کشور است. سابقه‌های اجرایی بذرپاش می‌توان نماینده استان تهران در دوره مجلس نهم، معاونت اجتماعی و امور استان‌های ستاد اجرایی فرمان امام، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان، مدیرعاملی سایپا و مدیرعامل پارس خودرو اشاره کرد. پیش از این هم از سوی رئیس جمهور یکی از گزینه های اصلی برای وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی بود که در نهایت آقای صولت مرتضوی به عنوان سکاندار این وزارت خانه منصوب شد.

براساس این گزارش در شرایط کنونی وزارت راه وشهرسازی به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور به شمار می‌رود و ساخت 4 میلیون واحد مسکونی، یکی از مهم‌ترین وعده‌هایی که باید در این وزارتخانه به مرحله اجرایی و عملیاتی برسد و تاکنون تنها بخشی از اراضی این واحد‌های مسکونی تامین شده است؛ بنابراین در این زمینه وزیر راه وشهرسازی معرفی شده باید بتو اند هماهنگی‌های لازم را با دستگاه‌های مختلف از جمله بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه داشته باشد تا منابع مالی لازم را برای ساخت این 4 میلیون واحد مسکونی تامین کند.

گفتنی است یکی دیگر از برنامه‌های که باید در وزارت راه وشهرسازی به مرحله اجرایی و عملیاتی شدن برسد، ساخت و تکمیل راه آهن رشت_ آستارا و چابهار به زاهدان و همچنین تکمیل کریدور‌های شرق به غرب است که باید در این زمینه اقدامات لازم را وزارت راه وشهرسازی انجام دهد.

به گفته برخی از نمایندگان مجلس از جمله مهرداد گودرزوند چگینی نماینده مجلس در رودبار مهرداد بذرپاش در دیوان محاسبات به صورت اتوبوسی عمل نکرده و از توانایی و تخصص نیرو‌ها کارآمد در تمامی بخش‌ها استفاده کرده است؛ بنابراین در حوز ه وزارت راه وشهرسازی با توجه به مسئولیت سنگین در این بخش باید هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌ها برای تکمیل در ساخت واحد‌های مسکونی را انجام دهد.

براساس این گزارش با توجه به آنکه یکی از مهم‌ترین مطالبات اصلی مردم ساخت مسکن و کنترل قیمت آن است، لذا در این بخش باید از تمام توان خود استفاده کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی