یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

پاداش مدیریت مصرف به کاهش ناترازی برق کمک خواهد کرد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
پاداش مدیریت مصرف به کاهش ناترازی برق کمک خواهد کرد

سخنگوی برق گفت: میزان ناترازی برق حدود 10 هزار مگاوات است و امیدواریم با طرح پاداش مصرف این ناترازی به حداقل برسد.

آقای مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در خصوص ناترازی‌های برق امسال گفت: برای سال 1402 برنامه بسیار سنگینی انجام شد تا ناترازی به حداقل برسد. بیش از 7045 مگاوات از ابتدای دولت سیزدهم نیروگاه جدید به مدار آمده که به کاهش ناترازی کمک کرده است. اما این نکته را هم باید در نظر داشت هر ساله مشترکان جدیدی به جمع مشترکان صنعت برق اضافه می‌شوند که عمدتا مشترکان خانگی هستند و به تبع افزایش مصرف را شاهد خواهیم بود.

او ادامه داد: 2 هزار مگاوات به مصرف برق در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته اضافه شده، اما تخمین زده می‌شود ناترازی که امسال خواهیم داشت در حدود 10 هزار مگاوات باشد، اما با برنامه ریزی خوبی که انجام شده از جمله پاداش صرفه جویی مشترکان خانگی امید داریم این ناترازی را به کمترین میزان ممکن برسانیم.

سخنگوی صنعت برق ضمن اینکه اشاره کرد در روز‌های آینده این طرح اجرا می‌شود گفت: در این طرح همه مشترکان می‌توانند مشارکت کنند. حتما وسایلی در خانه داریم که می‌توانند درست استفاده و یا خاموش شوند. در مناطق گرمسیر 3 یا 4 کولر استفاده می‌شود که با خاموشی کردن یکی از آن‌ها می‌توان از پاداش صرفه جویی بهره‌مند شد. مبلغ پاداش در مناطق گرمسیر می‌تواند تا 1 میلیون تومان باشد و در مناطق دیگر اگر از دور کند کولر آبی استفاده کنند می‌توانند تا 150 هزار تومان در ماه از پاداش صرفه جویی استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی