دوشنبه 9 مهر 1403

پارسونز: در پارالمپیک پاریس، زنان فرصت بیشتری برای رقابت دارند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پارسونز: در پارالمپیک پاریس، زنان فرصت بیشتری برای رقابت دارند

تهران - ایرنا - رییس کمیته بین المللی پارالمپیک از افزایش تعداد زنان برای حضور در رقابت‌های پارالمپیک 2024 پاریس خبر داد.

به گزارش ایرنا، هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک در سال 2024 در شهر پاریس برگزار می‌شود برای برگزاری این بازی‌های کمیته بین‌المللی پارالمپیک لیست رشته‌های حاضر در این تورنمنت بزرگ ورزشی را منتشر کرد.

تیراندازی با کمان، دوومیدانی، بدمینتون، فوتبال نابینایان، بوچیا، قایقرانی کانو، دوچرخه‌سواری، سوارکاری، گلبال، جودو، وزنه‌برداری، روئینگ، تیراندازی، شنا، تنیس روی میز، تکواندو، تریاتلون (سه‌گانه)، والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، شمشیربازی، راگبی و تنیس با ویلچر 22 رشته‌های هستند که ورزشکاران کشورهای مختلف می توانند برای حضور در مسابقات آنها به پاریس اعزام شوند.

قرار است 4400 ورزشکار شرکت کننده در بازی‌های پارالمپیک 2024 پاریس در آنها با یکدیگر رقابت می‌کنند که از این تعداد حداقل 1859 ورزشکار زن حضور دارند و برای کسب 235 مدال تلاش خواهند.

اندرو پارسونز رییس کمیته بین‌المللی پارالمپیک در این باره، گفت: ما برای بازی‌های پارالمپیک 2024 پاریس در حال افزایش تعداد فرصت‌های رقابتی برای زنان و ورزشکارانی هستیم که نیازهای حمایتی بالایی دارند و بدین وسیله دو هدف از جنبش پارالمپیک را برآورده می‌کنیم. دو برابر شدن تعداد ورزشکاران زن در کمتر از 25 سال یک پیشرفت سریع محسوب می‌شود، اما این واقعیت که ما هنوز برابری جنسیتی نداریم، نشان می‌دهد که هنوز کار زیادی برای انجام دادن وجود دارد.

*س_برچسب‌ها_س*