سه‌شنبه 3 مهر 1403

پایان کار پویا اسبقی در حریف استقلال و پرسپولیس / رسمی: فسخ قرارداد سرمربی ایرانی الریان

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
پایان کار پویا اسبقی در حریف استقلال و پرسپولیس / رسمی: فسخ قرارداد سرمربی ایرانی الریان

باشگاه الریان قطر اعلام کرد با سرمربی ایرانی خود پویا اسبقی برای فسخ قرارداد او به توافق رسید.

به گزارش "ورزش سه"، شکست 3-1 الریان مقابل الهلال در اولین دور لیگ نخبگان آسیا و بلافاصله بعد از آن باخت مقابل الوکره در لیگ ستارگان برای پویا اسبقی سرمربی الریان گران تمام شد. باشگاه قطری امروز رسما اعلام کرد که با اسبقی به توافق رسیده و قرارداد او با توافق دو طرف فسخ شده است.

اسبقی که مربی‌گری را از سال 2014 با فعالیت به عنوان دستیار سرمربی دالکورد در لیگ دسته دوی سوئد آغاز کرده بود از تابستان گذشته راهی قطر و لیگ ستارگان شد. او یک فصل هدایت الشمال را بر عهده داشت و از تابستان امسال به عنوان سرمربی الریان منصوب شد.

انتقال اسبقی از الشمال به الریان با تنشهای زیادی همراه بود. دو باشگاه چندین بیانیه تند علیه هم صادر کردند ولی اسبقی در نهایت بند فسخ قراردادش را پرداخت تا راهی الریان شود و روی صندلی‌ای بنشیند که پیش از او به لئوناردو ژاردیم تعلق داشت.

تا قبل از بازی الریان با الهلال همه چیز برای اسبقی و تیمش خوب به نظر می‌رسید. آنها در هفته چهارم لیگ ستارگان الشحانیه را 4-2 شکست دادند و با روحیه بالا منتظر بازی مقابل تیم قدرتمند عربستانی شدند. اما همه چیز از باخت 3-1 مقابل الهلال به ضرر اسبقی برگشت. او در نشست بعد از بازی از این نتیجه ابراز تاسف کرد ولی گفت عملکرد بازیکنانش مقابل تیمی به قدرت الهلال خوب بوده و حتی آنها می‌توانستند به بازی برگشته و نتیجه متفاوتی بگیرند.

اوضاع از زمانی برای اسبقی بحرانی شد که تیم او در مقابل الوکره 2-0 شکست خورد تا الریان سومین شکست خود در طول فصل را دشت کرده و در رتبه هشتم لیگ ستارگان بایستد. از این لحظه بود که رسانه‌های قطری گزارش‌های زیادی درباره اخراج اسبقی منتشر کردند. حتی دیروز از هروه رنار به عنوان گزینه جانشینی این سرمربی ایرانی - سوئدی یاد شد.

در نهایت این شایعات امروز رنگ واقعیت گرفت و باشگاه الریان با انتشار بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که قرارداد اسبقی با توافق طرفین فسخ شده است. در پوستری که باشگاه قطری منتشر کرده از سرمربی ایرانی - سوئدی تشکر شده است.

الریان در لیگ نخبگان آسیا مقابل استقلال و پرسپولیس خواهد ایستاد. فسخ قرارداد اسبقی احتمال جذاب حضور الریان با مربی ایرانی مقابل استقلال و پرسپولیس را از بین برد.

پایان کار پویا اسبقی در حریف استقلال و پرسپولیس / رسمی: فسخ قرارداد سرمربی ایرانی الریان 2
پایان کار پویا اسبقی در حریف استقلال و پرسپولیس / رسمی: فسخ قرارداد سرمربی ایرانی الریان 3