شنبه 14 مهر 1403

پای درس آقا | ما یهودستیز نیستیم ما طرف‌دار استقلال فلسطین هستیم

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
پای درس آقا | ما یهودستیز نیستیم ما طرف‌دار استقلال فلسطین هستیم

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، طوفان‌الاقصی که حماسه‌ای دیدنی بود؛ موجب شد بار دیگر میدان نبرد حق و باطل در فلسطین شاهد جنگی بزرگ باشد. انقلاب اسلامی، با تأکید بر نفی هرگونه استعمار و استکبار از ابتدای امر تکلیف خود با اسرائیل را مشخص کرد و آن را «غده سرطانی منطقه» نامید. مرحوم امام خمینی و خلف صالح ایشان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بارها در کلماتشان موضع خود نسبت به قضیه فلسطین و اسرائیل را مشخص کردند. در ادامه بخشی از سخنان رهبری در این باره را می‌خوانیم.

مسأله فلسطین در رأس همه مسائل سیاسی مسلمانان است

امروز یکی از مهم‌ترین مسائل جهان اسلام، مسأله فلسطین است که در رأس همه مسائل سیاسی مسلمانان با هر مذهب و نژاد و زبان قرار دارد. بزرگ‌ترین ظلم قرن‌های اخیر در فلسطین اتفاق افتاده است. در این ماجرای دردآور، همه چیزِ یک ملت سرزمینش، خانه و مزرعه و دارایی‌هایش، حرمت و هویتش مصادره شده است. این ملت به توفیق الهی شکست را نپذیرفته و از پا ننشسته و امروز از دیروز پُرشورتر و شجاعانه‌تر در میدان است؛ ولی نتیجه‌ی کار نیازمند کمک همه ی مسلمانان است.

ترفند معامله قرن که به وسیله آمریکای ظالم و همراهان خائنش زمینه‌سازی می‌شود، جنایتی در حق جامعه بشری و نه فقط ملت فلسطین است. ما همگان را به حضور فعال برای شکست این کید و مکر دشمن فرا می‌خوانیم و به حول و قوه‌ی الهی آن را و همه ترفندهای دیگر جبهه استکبار را در برابر همت و ایمان جبهه مقاومت، محکوم به شکست می‌دانیم. قال الله العزیز: اَم یُریدونَ کَیدًا فَالَذینَ کَفَروا هُمُ المَکیدون. صدق الله العلی العظیم.(1398/05/19)

ما در جمهوری اسلامی، هزینه‌های دفاع از فلسطین را پذیرفتیم

امروز مسأله فلسطین جزو مسائل درجه اول بلکه مسأله اول دنیای اسلام است، آن وقت در بحرین اجلاس تشکیل می‌دهند به دستور آمریکا علیه مسأله فلسطین، برای نابود کردن مسأله فلسطین! حکام بحرین بدانند زیر پای خودشان را دارند خالی می‌کنند؛ گول سعودی‌ها را نخورند. خود این‌ها و سعودی‌ها هم دارند زیر پای خودشان را خالی می‌کنند، به ضرر خودشان تمام می‌شود: فَسَیُنفِقونَها ثُمَ تَکونُ عَلَیهِم حَسرَه؛ پول خرج می‌کنند، زحمت می‌کشند اما بر خلاف خواسته آن‌ها علیه خودشان تمام خواهد شد؛ این را قرآن به طور قطعی می‌گوید. و اینها هم علیه خودشان تمام می‌شود منتها نمی‌فهمند؛ متأسفانه نمی‌فهمند.

اگر برگردند، راه برگشتن باز است؛ اگر توبه کنند، راه توبه باز است: اِلَا الَذینَ تابوا وَ اَصلَحوا؛ اگر اصلاح کنند؛ آن فسادهایی را که ایجاد کردند اصلاح کنند. امروز دنیای اسلام به این نیاز دارد. مشکلات دنیای اسلام با همراهی مسلمان‌ها با هم، با همدلی مسلمان‌ها با هم حل خواهد شد؛ باید برای این تلاش کرد، و روشنفکران دنیای اسلام موظفند، علمای دنیای اسلام موظفند.

ما در جمهوری اسلامی، هزینه‌های دفاع از فلسطین را پذیرفتیم. گفتیم از فلسطین دفاع میکنیم، دنیای استکبار در مقابل ما ایستاد و ضربه زد اما ما استقامت کردیم، ایستادیم، باز هم خواهیم ایستاد، و مسلم میدانیم که پیروزی نهایی متعلق است به ملت فلسطین.(1398/03/15)

ما یهودستیز نیستیم ما طرف‌دار استقلال فلسطین هستیم

مکرر در بیانات امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) و بیانات مسئولین جمهوری اسلامی، محو دولت اسرائیل مطرح شده است؛ دشمنان این را بد معنا می‌کنند؛ محو دولت اسرائیل به معنای محو مردم یهودی نیست ما با آنها هیچ کاری نداریم منظور محو آن حکومت است، محو آن رژیم تحمیلی است. «محو اسرائیل» یعنی مردم فلسطین که صاحبان واقعی آن سرزمینند چه مسلمانشان، چه مسیحی‌شان، چه یهودی‌شان خود صاحبان اصلی دولت خودشان را انتخاب بکنند؛ بیگانه‌ها و اراذل و اوباشی مثل نتانیاهو و مانند این‌ها را که واقعاً اراذلند، از بین خودشان ازاله کنند، بیرون کنند، کشور را خودشان اداره کنند؛ محو اسراییل یعنی این، و این اتفاق خواهد افتاد.

بعضی استبعاد می‌کنند که چطور مثلاً بعد از گذشت هفتاد سال فلسطین مستقل می‌شود؛ کشورهای بالکان و بعضی از کشورهای دیگر هم بعد از شصت سال، هفتاد سال که در تصرف دیگران بودند مستقل شدند، برگشتند به ملت‌های خودشان؛ هیچ بُعدی ندارد. وَ ما ذلِکَ عَلَی اللهِ بِعَزیز؛ این اتفاق خواهد افتاد. ما طرف‌دار مردم فلسطین هستیم، ما طرف‌دار استقلال فلسطین هستیم، ما طرف‌دار نجات فلسطین هستیم، ما یهودستیز نیستیم؛ در کشور خود ما عده‌ای یهودی وجود دارند که با کمال امنیت دارند زندگی می‌کنند.(1398/08/24)

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

حضرت آیت الله خامنه‌ای

رژیم صهیونیستی

طوفان الاقصی

این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
پای درس آقا | ما یهودستیز نیستیم ما طرف‌دار استقلال فلسطین هستیم 2
پای درس آقا | ما یهودستیز نیستیم ما طرف‌دار استقلال فلسطین هستیم 3
پای درس آقا | ما یهودستیز نیستیم ما طرف‌دار استقلال فلسطین هستیم 4