یک‌شنبه 15 مهر 1403

پرحجم‌ترین زحمات شورای تامین بر دوش نیروی انتظامی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پرحجم‌ترین زحمات شورای تامین بر دوش نیروی انتظامی است

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: نیروی انتظامی نیرویی بسیار ارزشمند و همیشه در صحنه است و پرحجم‌ترین زحمات شورای تامین را بر دوش دارد.

فتح الله حقیقی روز پنجشنبه در مراسم صبحگاه عمومی کارکنان انتظامی استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و شماری از مسوولان استانی با رعایت کلیه سازوکارهای بهداشتی برگزار شد، با تبریک هفته نیروی انتظامی افزود: امروز نیروی انتظامی در بین مردم از محبوبیت و مقبولیت فراوانی برخوردار است.

وی با بیان اینکه اقدامات پلیس در برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه، اراذل و اوباش و محتکران اقلام بهداشتی قابل تقدیر است، اظهار داشت: زمانیکه در درون جامعه آرامش نباشد در بین مردم ناامیدی به وجود می آید بنابراین لازم است همه آحاد جامعه از جمله خبرنگاران و خود مردم در راستای آرامش درونی جامعه تلاش کنند.

رییس شورای تامین استان زنجان، تلاش خستگی ناپذیر و اخلاص را 2 ویژگی ارزشمند و بارز کارکنان نیروی انتظامی دانست و افزود: رضایتمندی مردم و مسوولان و شاخص مطلوب امنیت در استان نشانگر تلاش خستگی ناپذیر کارکنان پلیس است.

حقیقی با اشاره به اینکه پلیس علاوه بر تامین نظم و امنیت در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مجاهدانه و شبانه روزی در خدمت مردم است، تصریح کرد: مبارزه مجاهدانه و شبانه روزی پلیس با فساد، قاچاق موادمخدر و برهم زنندگان نظم و امنیت یکی از شاخص های برتر این نیرو است.

وی با اشاره به کشف 70 میلیاردی کالای قاچاق و افزایش 45 درصدی برخورد با اوباشگری و اراذل و اوباش، افزود: اخلاق محوری، مردم مداری و جامعه محوری نیروی انتظامی باعث افزایش مشارکت مردم با پلیس و محبوبیت این نیرو در جامعه شده است.

حقیقی به نقش پلیس در تامین نظم و امنیت جامعه و تاثیر امنیت در سرمایه گذاری های اقتصادی اشاره کرد و گفت: امنیت بالای استان زمینه ساز رشد سرمایه‌گذاری اقتصادی و رونق تولید در زنجان شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان نیز با بیان اینکه نیروی انتظامی یکی از گسترده ترین سازمان های حاکمیتی است که در خدمت مردم است، گفت: نیمه نخست امسال در سطح استان از 330 هزار تماس شهروندان زنجانی با مرکز فوریت های پلیستی 110 بیش از 120 هزار مورد آن عملیاتی شده است.

سردار رحیم جهانبخش، افزود: نیروی انتظامی استان زنجان در سال 98 بر اساس شاخص های ارزیابی صورت گرفته در تمامی آیتم ها و بخش ها با حمایت مردم، مسئولان و تلاش شبانه روز کارکنان، رتبه برتر را در بین یگان های انتظامی کشور کسب کرد که این افتخار، نشاط و امید را برای خدمت رسانی به مردم عزیز دو چندان کرده است.

وی با اشاره به 100 ماموریت مختلف و متنوع پلیس، اظهار داشت: در کنار انجام این ماموریت ها همسنگر با مدافعان سلامت بدون کوچکترین چشم داشتی و در راستای انجام مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا از اعمال محدودیت های ورود و خروج گرفته تا کشف اقلام بهداشتی احتکار شده، تلاش کردیم.

سردار جهانبخش به دستگیری 2 هزار سارق در هفت ماهه سال جاری در استان زنجان اشاره کرد و افزود: در هفت ماهه سال جاری بیش از سه هزار معتاد متجاهر و خرده فروش مواد در اجرای طرح های مبارزه با مواد مخدر و ارتقای امنیت اجتماعی دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

وی با اشاره به راه اندازی و صدور پروانه کسب برای 2 هزار واحد صنفی و تعویض 20 هزار پلاک وسایل نقلیه افزود: حدود 10 هزار نفر در این واحد های صنفی مشغول فعالیت شده اند.

*س_برچسب‌ها_س*