دوشنبه 16 مهر 1403

پرداخت 90درصدی هزینه‌های ناباروری / محرومین دارای کد ملی تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
پرداخت 90درصدی هزینه‌های ناباروری / محرومین دارای کد ملی تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند

سرپرست بیمه سلامت از پرداخت 90درصدی هزینه های ناباروری توسط بیمه سلامت خبر داد و گفت: تمام هزینه های ناباروری توسط بیمه سلامت پرداخت می شود حتی اگر در مراکز درمانی تحت پوشش نباشند و یا دارای بیمه سازمان تامین اجتماعی بوده باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، سید محمد حسینی سرپرست بیمه سلامت استان سمنان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: سازمان بیمه سلامت با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص بیمه افراد کم برخوردار و حاشیه نشین برنامه های را در این حوزه آغاز به کار کرده است.

حسینی با بیان اینکه قرار است با همکاری دستگاه های مختلف بیمه افراد حاشیه نشین توسط بیمه سلامت انجام شود، افزود: به صورت مرحله ای با حضور در مناطق محروم و حاشیه ای شهر ها استان سمنان افرادی که دارای کد ملی ایرانی هستند تحت پوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت تا مشکل در بحث درمان این افراد ایجاد نشود.

سرپرست بیمه سلامت استان سمنان با اشاره به اینکه تمامی ایرانیان می توانند از بیمه سلامت استفاده کنند، تصریح کرد: هر فردی که دارای کد ملی ایرانی باشد و تحت پوشش هیچ بیمه ای نباشد می تواند از مزایای بیمه سلامت برخوردار شود.

وی با اشاره به اینکه طرح بیمه افراد کم برخوردار و حاشیه نشین کلید خورده است، تشریح کرد: با شروع این طرح تاکنون بیش از 174نفر از این افراد شناسایی و بیمه شده اند که این تعداد با ادامه فعالیت افزایش پیدا خواهد کرد.

حسینی از رایگان بودن ثبت نام و دریافت خدمات درمانی بیمه سلامت خبر داد، و گفت: تمامی افراد در صندوق بیمه همگانی قرار خواهند گرفت و می توانند با مراجعه به پزشک خانواده از خدمات درمانی استفاده کنند و در صورت نیاز به پزشک متخصص، معرفی نامه به این افراد داده خواهد شد.

سرپرست بیمه سلامت استان سمنان با بیان اینکه در صورت نیاز به درمان اورژانسی باید به مراکز تحت پوشش مراجعه شود، خاطر نشان کرد: تمامی مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تحت پوشش بیمه سلامت نیز است پس مردم می توانند در موارد اورژانسی به این مراکز مراجعه کرده و از خدمات درمانی استفاده کنند.

وی با اشاره به وجود آسیب های اجتماعی موجود در مناطق کم برخوردار، عنوان کرد: با توجه به آسیب های موجود افراد برای ثبت نام در بیمه سلامت مراجعه نمی کنند و با توجه به ترسی که وجود دارد اطلاعات لازم را به کارشناسان ارائه نمی دهند که این کار را مشکل می کند اما در این خصوص با همکاری سپاه، کمیته امداد و بهزیستی در تلاش هستیم تا بتوانیم سرعت کار را افزایش دهیم.

حسینی بابیان اینکه در پرداخت هزینه بیمه به مراکز درمانی و داروخانه ها بیمه سلامت سمنان پیش رو بوده است، بیان کرد: تمامی پرداختی های لازم به صورت مرحله انجام شده و بیمه سلامت نسبت به تمامی بیمه ها سرآمد بوده است.

سرپرست بیمه سلامت از پرداخت 90درصدی هزینه های ناباروری توسط بیمه سلامت خبر داد و بیان کرد: تمام هزینه های ناباروری توسط بیمه سلامت پرداخت می شود حتی اگر در مراکز درمانی تحت پوشش نباشند و یا دارای بیمه سازمان تامین اجتماعی بوده باشند.

انتهای پیام /